Feestje voor mijn zoontje van 13.

Het plan is om z'n hele klas rond 12:00 uur bij ons thuis te laten komen, dan even cadeautjes etc. doen, vervolgens om 12:40 in de thuisbioscoop (die hebben we sinds kort) een film kijken, daarna rond 14:00 uur een tijdje doen wat ze zelf willen (trampoline, zwemmen etc.) dan rond 18:30 BBQ, dan van 20:30 tot 24:00 uur disco in de 2e woonkamer.

Is dit een verantwoord en goed plan?, aangezien de kinderen erg moe worden van film kijken, en dan laat een disco..

Toegevoegd na 32 minuten:
Voor iedereen die vind dat ik het hem moet vragen: Dat is precies wat ik deed, maar hij wil dat het een (leuke) verassing wordt,
Nou heb ik dit dus geplaatst om te kijken of het een leuk idee is voor de jonge jeugd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een ritje in je nieuwe Ford USA Mustang GT Cabriolet geen idee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een tochtje met een jacht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, ga met zijn allen op Safari, niet in de Beekse Bergen maar in Kruger Park ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tis toch geen kleuter meer!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moe worden van film kijken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,
Nee waarom een ritje in een auto?
Als we op een jacht willen moeten we eerst naar het vakantiehuis en dat is te ver erg met z'n allen.
Safari?, gaan we laatste 2 weken van zomervakantie doen in Afrika. En ja ik wordt altijd moe als ik een film kijk, misschien komt dat doordat ik al 49 ben? Mvg. Julian

Het beste antwoord

In je plan, op zich goed uitvoerbaar, ook rekening houden met de thuiskomst van de 13 jarigen.

Ik denk dat daarvoor de ouders ingeschakeld moeten worden en die zullen liever om 23:00 dan om 24:00 hun kroost komen ophalen , ik neem hierbij aan dat een deel van de kinderen niet om de hoek woont gezien de leeftijd en de geografische spreiding binnen een gemiddelde VO klas van kinderen, gecombineerd met de omschrijving van de mogelijkheden.
(Lijkt me een huis in het buitengebied of verbouwde boerderij, eigenlijk ook wel nodig omdat een disco in een woonwijk aardig overlast kan geven.)

ps. Het ophaal probleem vervalt als je er ook een slaapfeestje van maakt (waakfeest wordt het dan) en de kinderen allemaal een kampeermatrasje laat meenemen.
Vereist wel dat je inderdaad een grote kamer hebt waar ze kunnen liggen.

Toegevoegd na 1 uur:
In aanvulling op je vraag uitbreiding.
Hele klas uitnodigen is in onze streek bij 8 basis school en VO vaker voorkomend. Ik ben er eigenlijk meteen al vanuit gegaan dat je kind het wist en leuk zou vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste, Ja ons huis ligt aan de rand van het bos, en de buren liggen 250 meter verder.., dus overlastproblemen nee! De kinderen die komen wonen inderdaad verspreid over 't gooi. Een slaapfeestje vind ik persoonlijk iets te, want dan heb ik 's ochtends een enorme rotzooi denk ik. (Vorig jaar was ik echt pissig omdat een paar lolbroeken rode kleurbolletjes met vloeistof erin in het zwembad hadden gedaan, volgende morgen loop ik de tuin in en zie een rood zwembad..) Heeft U ervaring met feestjes in deze leeftijdscat.? Mvg. Julian
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ps: Aan de reacties te zien heb ik wel een goed plan? Mvg. Julian
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een 18 jarige en een bijna 12 jarige. Als eindfeest groep 8 en begin VO zijn er inderdaad wat disco avonden bij boerderijen in onze omgeving (Twente) voor en door kinderen georganiseerd. Tevens filmavonden. Dat beviel prima.
Wat hier bij groep 7-8 en 1VO ook meestal goed valt is een dropping of smokkeldropping.
Jouw idee is een combi ervan gecombineerd met eten.
Zou erg goed moeten vallen bij de kinderen. Let bij de BBQ wel op dat er geen brandwonden (omvallende bbq bv) komen of desnoods een veiliger gas of electrische bbq. Eventueel zelf als "kok" spelen. Wat wij georganiseerd als afscheid van de klas (einde basisschool) hebben is ook een soort van puzzle tocht (met GPS overigens en dan opdrachten vinden) gevolgd door boogschieten onder deskundige begeleiding (is hier een gelegenheid voor in de buurt waar bovendien mijn oudste weekend en vakantie werk deed). Helaas heb ik geen plek om zonder overlast een hele klas langs te krijgen dus dat feest hebben we elders (in de buurt) gedaan. Wel heeft een andere ouder, gunstiger wonend , wel een filmavond/slaapfeest geregeld... Vandalisme bij feestjes als rode zwembaden heb ik hier niet van gehoord....mogelijk is ons dorpje daar "te klein" voor en daarmee dus meer sociale controle op zulke dingen. Wel gaat er wel eens wat kapot natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We gaan het als volgt doen, kort samegevat:
12:30 hele klas komt.
12:50 cadeautjes, taart etc.
14:00 film kijken
16:10 film afgelopen, en doen wat ze zelf willen
18:10 BBQ met alle ouders
20:00 Disco (2e woonkamer)
Ondertussen mijn vrouw, ik, en alle ouders gaan een beetje rond het huis zitten, beetje borrelen etc
23:15 ouders zeggen kinderen gedag en vertrekken naar huis
23:30 iedereen gaat naar de tuin waar ze een vuur maken, en marshmallows eten, en enge verhalen vertellen
00:30 iedereen gaat naar het huis waar ze in het souterrain naast de bios-kamper allemaal een matras krijgen en dan gaan mijn vrouw en ik naar boven en zij gaan (hopelijk) slapen Dan de volgende morgen komen mijn ouders vroeg die eieren bakken etc.
Dan rond 12:00 uur bruncht iedereen,
Dan doet iedereen wat ze zelf willen, en word rond 14:10 iedereen opgehaald. Mvg. Julian

Andere antwoorden (9)

is een prima plan. Maar met 13 heeft je zoon vast ideeen over wat HIJ zou willen doen. Misschien kan je hem beter vragen wat hij wil doen en/of hem het deels zelf laten regelen, in plaats van ons te vragen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een erg leuk idee. Ik hoop maar dat je genoeg ruimte hebt voor al die kinderen. Het is een goed idee, ze krijgen weer energie tijdens die BBQ, alleen zou ik de disco een uurtje inkorten. Tot 23.00 uur dus.

Toegevoegd na 35 seconden:
Vraag ook aan je zoon zelf, zoals Jelle al heel slim opmerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de binnenkomst wat langer plannen, als je het 1e uur ook iets met taart en drinken, kado's gaat doen? Dan kunnen ze ook rustig wennen aan de omgeving en elkaar.
13 jaar geleden
Kinderen van 13 jaar worden niet moe van filmkijken... wel van trampoline springen etc.
Ik zou het feest om 14 uur laten beginnen, dan om half 3-3 uur film kijken en dan is het rond half 5 af. 18 uur barbiquen etc....
Kids van die leeftijd en vooral jongens zijn nog niet zo heel dol op disco ... meestal zitten de boys achter de playstation en de meiden hangen dan wat rond. ( dan is tot 12 uur snachts vanaf 12 uur smiddags echt een hele lange zit.)
Het antwoord van jelle om hem zelf ook even te vragen wat hij wilt is een prima antwoord.... op je 13e weet je vaak heel goed wat je zelf wilt en geen kind is het zelfde.

Mijn jongen van ruim 14 krijgt hier regelmatig zijn vriendjes te logeren en dan zitten ze met zijn allen op de comp en xbox en achter de film. Nog geen meiden etc want dat vinden ze nog helemaal niets, en die krijg je er toch bij als je de hele klas uitnodigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me best leuk voor de kinderen, ik denk dat de jeugd van 13 jaar best een goed uithoudingsvermogen heeft.
Maar by the way, ik vind je stijl van vragen best wel lijken op lolaap4 ,die ook zo uitgebreid een materiele beschrijving gaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste 'joopklepzeiker', Sorry dat ik het vraag, maar wie is 'lolaap4'? Mvg. Julian
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dacht ik ook meteen! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat JRS de moeder/vader is van lolaap4, die was toch 13?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik triggerde zelf trouwens pas bij die disco in de *2e* woonkamer. (Mijn gedachte: 'huh'? Waarom zou het relevante informatie zijn in wélke woonkamer de disco is?') Daarvóór was het totaal langs me heengegaan dat het noemen van de thuisbioscoop, de trampoline en het zwembad indrukwekkend had moeten overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste mensen, Ik snap/weet nog steeds niet wie 'lolaap4' is?, (vreemde naam trouwens) Ik hou gewoon van het goed omschrijven van iets.., is dat verboden? Ik vind het een beetje raar dit soort conversaties in een vraag posten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh... Sure, wat jij wilt. Jongens, ik ben even weg, ik ga wat lunch halen bij mijn groentendetaillist om vervolgens op te eten in onze tweede eetkamer met ons zilveren bestek en van ons originele jaren 30 Wedgewood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste JRS, volgens mij vroeg jij aan Joop wie lolaap was en krijg je daar in de reacties antwoord op. Ik denk dat mensen reageren op je een beetje saaie feestje. Ik hoef er met mijn zoon (momenteel al 12) echt niet aan te komen met trampolinespringen of zwemmen in ons zwembad. Wat ze geweldig vinden is om in ons buitenhuisje zelf een partij te organiseren met een paar kratjes bier en wat meisjes uit de klas. Wij hebben het juist dan heel erg rustig en genieten dan zelf in onze thuisbioscoop. Alleen hebben we vorig jaar wel ingegrepen toen er iemand coke mee had. Dat vonden we niet goed en dat is afgepakt. Maar verder was het retecool zoals mijn zoon omschreef.
Ik vind het nogal lang, van 12 tot 24 uur.
Ik zou óf de film of de bbq of de avond doen, maar 12 uur feesten is wel erg lang.

Een feestje van 19 tot 23 uur is naar mijn idee lang genoeg en welke van de dingen die je al bedacht had, je dan gaat doen maakt niet uit, die zijn allemaal leuk voor 13 jarige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, leuk hoor.
Maar vna 14.00 toto 18.30 zelf vermaken is wel saai.
Ik zou dan een circus huren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een circus is zo passé, de kermis is nu weer helemaal hot. Waarbij cruciaal element natuurlijk is dat het reuzenrad en de achtbaan wel lekker groot moeten zijn, anders krijg je zo'n kleuterkermisje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ik dacht dat een circus juist weer lekker retro was,
maar dan zonder dieren natuurlijk.
Maar je zult wel gelijk hebben. Tja dan moet ie toch echt de Efteling huren voor
een dagje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoorde laatst iemand die rene froger thuis liet optreden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook een idee, maar dan moet het natuurlijk wel Justin Bieber zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, Mijn ZOON vind Justin Bieber zoals hij dat noemt 'gay' door z'n hoge stem en naar mijn mening slechte liedjes. Mvg. JRS
Is 13 niet een beetje te oud voor een feestje?
Laat hem lekker met een paar vrienden/vriendinnen naar de bios gaan.
En waarom noem je hem nog zoonTJE??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat niet erg lang? Je zou hem kunnen vragen of hij het leuk vind. Het gaat niet zo zeer om wat jeugd leuk vind maar om wat hij leuk vind.. Het is zijn dag.