Feestje voor mijn zoontje van 13.

Het plan is om z'n hele klas rond 12:00 uur bij ons thuis te laten komen, dan even cadeautjes etc. doen, vervolgens om 12:40 in de thuisbioscoop (die hebben we sinds kort) een film kijken, daarna rond 14:00 uur een tijdje doen wat ze zelf willen (trampoline, zwemmen etc.) dan rond 18:30 BBQ, dan van 20:30 tot 24:00 uur disco in de 2e woonkamer.

Is dit een verantwoord en goed plan?, aangezien de kinderen erg moe worden van film kijken, en dan laat een disco..

Toegevoegd na 32 minuten:
Voor iedereen die vind dat ik het hem moet vragen: Dat is precies wat ik deed, maar hij wil dat het een (leuke) verassing wordt,
Nou heb ik dit dus geplaatst om te kijken of het een leuk idee is voor de jonge jeugd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In je plan, op zich goed uitvoerbaar, ook rekening houden met de thuiskomst van de 13 jarigen. Ik denk dat daarvoor de ouders ingeschakeld moeten worden en die zullen liever om 23:00 dan om 24:00 hun kroost komen ophalen , ik neem hierbij aan dat een deel van de kinderen niet om de hoek woont gezien de leeftijd en de geografische spreiding binnen een gemiddelde VO klas van kinderen, gecombineerd met de omschrijving van de mogelijkheden. (Lijkt me een huis in het buitengebied of verbouwde boerderij, eigenlijk ook wel nodig omdat een disco in een woonwijk aardig overlast kan geven.) ps. Het ophaal probleem vervalt als je er ook een slaapfeestje van maakt (waakfeest wordt het dan) en de kinderen allemaal een kampeermatrasje laat meenemen. Vereist wel dat je inderdaad een grote kamer hebt waar ze kunnen liggen. Toegevoegd na 1 uur: In aanvulling op je vraag uitbreiding. Hele klas uitnodigen is in onze streek bij 8 basis school en VO vaker voorkomend. Ik ben er eigenlijk meteen al vanuit gegaan dat je kind het wist en leuk zou vinden.

is een prima plan. Maar met 13 heeft je zoon vast ideeen over wat HIJ zou willen doen. Misschien kan je hem beter vragen wat hij wil doen en/of hem het deels zelf laten regelen, in plaats van ons te vragen?

Het is een erg leuk idee. Ik hoop maar dat je genoeg ruimte hebt voor al die kinderen. Het is een goed idee, ze krijgen weer energie tijdens die BBQ, alleen zou ik de disco een uurtje inkorten. Tot 23.00 uur dus. Toegevoegd na 35 seconden: Vraag ook aan je zoon zelf, zoals Jelle al heel slim opmerkt.

Ik zou de binnenkomst wat langer plannen, als je het 1e uur ook iets met taart en drinken, kado's gaat doen? Dan kunnen ze ook rustig wennen aan de omgeving en elkaar.

Kinderen van 13 jaar worden niet moe van filmkijken... wel van trampoline springen etc. Ik zou het feest om 14 uur laten beginnen, dan om half 3-3 uur film kijken en dan is het rond half 5 af. 18 uur barbiquen etc.... Kids van die leeftijd en vooral jongens zijn nog niet zo heel dol op disco ... meestal zitten de boys achter de playstation en de meiden hangen dan wat rond. ( dan is tot 12 uur snachts vanaf 12 uur smiddags echt een hele lange zit.) Het antwoord van jelle om hem zelf ook even te vragen wat hij wilt is een prima antwoord.... op je 13e weet je vaak heel goed wat je zelf wilt en geen kind is het zelfde. Mijn jongen van ruim 14 krijgt hier regelmatig zijn vriendjes te logeren en dan zitten ze met zijn allen op de comp en xbox en achter de film. Nog geen meiden etc want dat vinden ze nog helemaal niets, en die krijg je er toch bij als je de hele klas uitnodigd.

Lijkt me best leuk voor de kinderen, ik denk dat de jeugd van 13 jaar best een goed uithoudingsvermogen heeft. Maar by the way, ik vind je stijl van vragen best wel lijken op lolaap4 ,die ook zo uitgebreid een materiele beschrijving gaf.

Ik vind het nogal lang, van 12 tot 24 uur. Ik zou óf de film of de bbq of de avond doen, maar 12 uur feesten is wel erg lang. Een feestje van 19 tot 23 uur is naar mijn idee lang genoeg en welke van de dingen die je al bedacht had, je dan gaat doen maakt niet uit, die zijn allemaal leuk voor 13 jarige.

Tja, leuk hoor. Maar vna 14.00 toto 18.30 zelf vermaken is wel saai. Ik zou dan een circus huren.

Is 13 niet een beetje te oud voor een feestje? Laat hem lekker met een paar vrienden/vriendinnen naar de bios gaan. En waarom noem je hem nog zoonTJE??

Is dat niet erg lang? Je zou hem kunnen vragen of hij het leuk vind. Het gaat niet zo zeer om wat jeugd leuk vind maar om wat hij leuk vind.. Het is zijn dag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100