Wanneer is porno hardporno en wanneer softporno?

Ik schrijf regelmatig korte erotische verhalen en wil graag weten wanneer het als porno word bestempeld en wanneer als erotisch.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.9K

Het beste antwoord

Zachte pornografie omvat materiaal waarin naaktheid en suggestieve scènes voorkomen. Harde pornografie omvat explicieter materiaal dat weinig te raden overlaat, inclusief directe opnamen van geslachtsdelen en alle soorten geslachtsgemeenschap.

Erotisch: Als er geen sex in voorkomt, en er alleen aan gehint wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij harde porno worden de geslachtsdelen en de seks-daad volmondig in beeld gebracht of beschreven.

Bij softporno zie je hiervan niets, maar wordt wel de suggestie gewekt en de emotie opgewekt.
Hier wordt meer met de fantasie gewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd volmondig!
Hardporno op video houdt in dat geslachtsdelen zichtbaar zijn, vooral tijdens penetratie.

Porno op schrift houdt ongeveer hetzelfde in, dat de geslachtsdaad en de daarbij betrokken lichaamsdelen expliciet worden beschreven in plaats van in vage termen als 'één worden' of 'samensmelten'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zit het verschil hem in het al of niet zichbaar zijn van geslachtsdelen. Bij geschreven porno in het woord dat ervoor gebruikt wordt, b.v. zijn "mannelijkheid" of haar "vrouwelijkheid" i.p.v. een drieletterwoord.