Advies gevraagd voor strandvakantie Egypte

Beste mensen,

Ik wil graag samen met mijn man in augustus voor ong 12 dagen naar Egypte voor een strandvakantie.

Nu hebben wij een paar vragen:

1. Waar kun je het beste snorkelen?
2. Welke plaats is het mooiste (lees ook: authentiek)?
3. Kent iemand een echt 1001 nachten hotel?
4. Zouden graag zo n bedouinen feest willen meemaken bij zonsondergang. Waar kan dat?

Ben heel benieuwd naar de reacties!:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Het Egyptisch consulaat bureau kan je vast meer vertelen dan ons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1) Dive In, een duik/snorkel school van Zwitsers-Italiaanse eigenaars. Ontzettend goed, hebben zelfs een website (uniek voor Egypte)

2) Geen enkele strandplaats is authentiek. Hurghada is wel het fijnst, het mees westers en het veiligst. Het wordt zwaar bewaakt door de turism police. Sharm el Sheik is een favoriete bestemming voor Israëlisch, hier worden de meeste aanslagen op gepleegd (vaker dan het nieuws ons doet weergeven) Vanuit Hurghada is ook alles goed te bereiken, zowel Luxor als Caïro zijn voor Afrikaanse afstanden goed te doen.
Ook voor het bezoeken van bedouinen dorpjes en woestijn trips kun je Hurghada het best uitkomen. Tevens heeft Hurghada buiten Egyptische restaurants ook goede eetzaken waaronder de Buhda Bar (paris) en het Hard Rock Cafe.

3) Marriott Beach Resort Hurghada

4) zie punt 4, meer info? stuur een pb.

Ik heb hier gewoond en heb mijn bedrijf hier nog steeds!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hurghada heb ik ook een aantal mensen héél enthousiast over horen vertellen. Inderdaad zwaar bewaakt en niet geschikt om het land en de bevolking zelf te leren kennen, maar voor de rest heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Honni klopt, maar het echte Egypte ontdekken is zeker niet voor iedereen geschikt. Het ware Egypte is mooier, maar zeker minder vriendelijk en minder veilig dan het toeristische Hurghada.