Hoe krijg je de klep van een pet het beste recht?

Ik wil de klep altijd recht hebben ipv een beetje gebogen. ik heb het geprobeerd met een stapel boeken maar na een tijdje buigt het weer een stuk terug.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.6K

Antwoorden (4)

als het een kunststof klep is kun je hem misschien goed warm feunen, als het karton is kun je hem wat nat maken en dan wat boeken of wat ander gewicht erop zetten en wachten tot hij weer droog is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die klep gaat niet recht staan, hij zit namelijk vast aan een pet die een ronde vorm heeft, waardoor de klep wel scheef moet gaan staan. Als je de klep ooit recht zou krijgen (wat moeilijk is door de stevige vulling) zou je hele pet scheef gaan staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met crackfree stijfsel: http://www.crackfree.nl/nl/waar-te-krijgen.
Je dompelt de klep van de (nadat je die hebt gewassen) natte pet in de oplossing van 1 volle eetlepel crackfree in 1 liter koud water. Vervolgens laat je 'm opdrogen tot ie handdroog is. Als je 'm dan gaat strijken wordt hij zo stijf dat hij niet meer verbuigen zal totdat je 'm weer gaat wassen.
Amadea
13 jaar geleden
Omdat de bol van de pet,waar de klep aan vastgenaaid zit rond van vorm is,zal de klep altijd weer in de ronde vorm terug springen.Misschien is de oplossing de klep aan beide zijden iets lostornen,zodat ie een rechte(re) vorm kan aannemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tornen lijkt me een goede tip.+