Ze zeggen dat de ouderen mensen niet goed tegen de warmte , maar kunnen ook de jongern mensen ook last van hebben ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Dat komt omdat oudere mensen vaak een lage bloeddruk hebben en bij warmte treedt dan eerder flauwte op. Jonge mensen met een lage bloeddruk hebben dit net zo goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het warm is, kun je snel uitdrogen. Dus moet je genoeg drinken. Dat geldt ook voor jongeren. Als je alleen drinkt als je dorst hebt, drink je eigenlijk te weinig. Je moet extra drinken, vooral als je buiten actief bent. En ook je zoutverlies (door zweten) aanvullen door soep of ander hartig eten te eten.

En natuurlijk oppassen voor teveel zonneschijn op je huid. Daar kun je zelfs een levengevaarlijke zonnesteek door oplopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit warme weer vraagt nogal wat aanpassingen van ons lichaam, omdat we het niet gewend zijn. Voor jongeren is deze aanpassing wat makkelijker dan voor ouderen.
Zeker mensen met hartklachten hebben last van dit weer, het hart moet er flink aan 'trekken' om alles goed te laten verlopen loop maar eens een paar trappen op met dit warme weer, dat zal je nu meer moeite kosten dan wanneer het 15 graden is.
Voor oudere mensen vragen gewone inspanningen al meer, nu met de warmte vraagt dit extra veel van ze.
Maar ook jongeren kunnen last hebben van de warmte