hoe kan ik dollar betalen?

Ik wil iets uit amerika bestellen, het kost 77,50 dollar, en ik ben in nederland, ik moet met paypal betalen, hoe moet ik dat doen? Ik heb even omgerekent en het is 53 euro nog wat... Kan ik dat bij paypal instellen of moet ik 53 euro nog wat intoetsen bij bedrag?

Danku

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
6.2K

Antwoorden (2)

Je kan gewoon in dollars betalen.
PayPal werkt als volgt: in elk land houdt men een bankrekening aan. Als jij een betaling doet, dan rekent PayPal het bedrag om tegen een koers. Op jouw account wordt dat bedrag dan afgeschreven, en op het account van de verkoper bijgeschreven. Er wordt nog geen echt geld betaald. Pas aan het einde van de dag/periode, telt PayPal alle betalingen bij elkaar en wordt het resulterende bedrag van bank naar bank overgemaakt.
Dit proces het clearing.
De winst van dit systeem zit hem dus hierin, dat het aantal bankoverschrijvingen heel beperkt is, en daarmee de kosten laag. Jouw betaling via jouw PayPal account is, dus geen 'echte' betaling.
Door dit systeem kun je heel snel een product in een willekeurige valuta 'betalen'.
Verder heeft PayPal kosten verdisconteert in de gehanteerde koers. Die weet je, dus je weet precies waar je aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je paypal account zo instellen dat jou saldo in dollars word weergegeven. Dus even veranderen en betalen. Succes.