Is het normaal dat een Macbook na ongeveer 3 jaar verschrikkelijk langzaam wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Een Macbook kan langzamer worden om de volgende redenen:

- De schrijfrechten zijn niet meer optimaal. Gebruik het programma 'schijfherstel' / 'disk utility' (staat op je computer) en pas 'verify disk permissions' toe.
-het OS die je gebruikt is nieuwer dan de computer. De regel is: de macBook presteert het beste onder het macOSX dat is uitgebracht in het jaar van het verschijnen van de MacBook, in jouw geval is dat macOSX 10.5.
- je harde schijf zit nogal vol. Maak ruimte.
- Je harde schijf is ernstig gefragmenteerd. Gebruik een programma als Techtool om te defragmenteren. Dit dien je om de zoveel maanden te doen om je computer zo optimaal mogelijk te houden.

Dat zijn wel de belangrijkste redenen waarom je macbook trager is geworden, al zijn er wel meer te bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vermoed dat je schijf gewoon te vol zit