Wie heeft dit ook wel eens?Je koopt schoenen, in de winkel zitten ze goed!Maar later thuis krijg je je voeten er nauwelijks meer in.

Hoe kan dit?
Terwijl ik ze echt goed heb gepast.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5.9K

Het beste antwoord

Als je ze smorgens past zijn je voeten smaller en als je ze eind van de dag past zijn je voeten wat meer opgezet... Vervolgens nog een keer de 'wil' erbij dat je ze wel erg graag zou willen hebben, is voor mij stiekem wel eens de doorslag geweest dat ik met 'niet echt' goede schoenen thuis kwam. Misschien is dit oude informatie maar dit kan het probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heb je dan wel de schoenen meegekregen die je daar gepast hebt?

Een andere verklaring kan ik er niet voor geven... Je voeten zullen niet in lengte gegroeid zijn daarna...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoenen kun je het beste kopen om 16:00 s'middags omdat dan je voeten op zijn grootst zijn. En inderdaad ik ben er ook wel eens in gestonken om s'ochtends schoenen te kopen die ik mooi vond maar een klein beetje laten oprekken bij de schoenmaker doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's Morgens gekocht, 's avonds aangetrokken ??
Zeker met warm maar eigenlijk altijd is het heel normaal dat je voeten 's avonds wat groter / dikker zijn dan in de vroege morgen, endatr komt met name doordar na een lacht liggen in de loop van de dag het vocht er weer in 'zakt'. Soms echt merk- zicht- en voelbaar, maar soms ook ongemerkt.

Schoenen koop je dan ook best altijd in de loop van de dag of liefst de avond, of met net iets dikkere sokken er in dan je normaal gesproken zou dragen.

De meeste schoenen loop je ook wel iets uit, dus een beetje aan de 'gegoten' kant mag, maar het is heel moeilijk die speling tevoren te bepalen.

Toegevoegd op 12-06-2009 09:08:59
Sorry, moet zijn na een NACHT liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je voeten zijn 's morgens net wat kleiner dan in de middag. De tip is dan ook om 's middags schoenen te passen/kopen. Wanneer de pasvorm op dat moment goed is, heb je dit probleem niet.

Je kunt schoenen oprekken door er natte kranten in te stoppen voor een nacht, of twee. Ook kan de schoenmaker de schoenen oprekken, wat net het verschil maakt waardoor ze wel lekker zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vindt ze mooi, past ze en loopt twee passen en later op de dag zwellen die voeten(warmte of veel wandelen) een die schoenen zetten niet uit. Ja, ik heb ook zo een paar. Soms kan de schoenmaker een wonder verrichten anders is het een droevige aankoop.