Kan in een Chevrolet Caprice een dieselmotor inbouwen aan de originele automaatbak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Ha, die Kjhoff;

Aangezien Chevrolet zelf een V8-dieselmotor in het programma heeft gehad zou dit mogelijk moeten zijn, de automaat kan hem vast wel aan. Maar het is waarschijnlijk goedkoper en efficienter om er een LPG-installatie in te laten monteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Automatische vernellingbakken in de US worden in drie variaties gemaakt :
Light duty
Medium duty en
Heavy duty.
Een light duty automaat kan het grotere torque van een diesel motor niet aan.
Ook met de rembekrachtiging krijg je afstelprobemen.
Het inbouwen zal dus wel lukken maar het wordt geen verbetering.
Het beste is dus de motor met een daarop afgestemde automaat te vervangen.