Waarom liggen we op het strand allemaal met het gezicht naar de zee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

We liggen voornamelijk met ons hoofd richting het hoogste punt, en onze voeten richting het laagste punt. Dat voelt veel lekkerder dan andersom - probeer het maar eens...

Aangezien het laagste punt meestal richting de zee is, liggen we dus met het gezicht naar zee.

We zouden ook schuin kunnen gaan liggen, maar dan zouden we omrollen. Daarom is de enige mogelijke ligrichting die overblijft: met de voeten richting zee.

Toegevoegd na 56 seconden:

Af en toe zie je iemand aan de andere kant van het duin liggen. Die ligt juist met zijn gezicht van de zee af - ook hier geldt, dat het hoofd richting het hoogste punt ligt, en de voeten richting het laagste punt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht vanwege het uitzicht ;o) En daarnaast houdt ik liever in de gaten wat de kinderen bij de zee doen. Goed antwoord trouwens.
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je met je *hoofd* op het hoogste punt ligt, lig je dus met je *gezicht* richting de zee. Je hoofd ligt het hoogste, je kijkt richting zee.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ja, ik ga er ook van uit dat je op je rug ligt. Met je hoofd omhoog en je gezicht naar zee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*grinnikt*. +je van mij

Andere antwoorden (7)

In Nederland wel, omdat je dan in de zon ligt. Als je op een of ander eiland bent waar de zee niet westelijk ligt, moet je andersom gaan liggen, als je met je gezicht in de zon wil liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je als volwassen met een gezin naar het strand gaat.
En jij ligt op je handdoek op het strand.
En je kinderen spelen in het zand bij de zee dan kan je die in de gaten houden.

Het kijkt rustgeviger naar de zee als naar de drukke boulevard achter het strand.
En het strand loopt naar de zee toe schuin af
Dan is de lekkerste houding met je gezicht naar de zee toe gaan liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar gebeurt meer wat, naar de duinen toe minder. Ik denk dat we toch niets willen missen.
13 jaar geleden
Omdat het fijn kijkt naar de oneindigheid van de zee, en in de branding is het meeste te zien. En ook omdat we dan meestal met ons hoofd hoger dan de voeten liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich klopt Cryofiel antwoord, alleen persoonlijk kijk ik naar de mooiste borsten op het strand, dus ik lig in iedere richting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stuur maar een fot Sjaan (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha Sjaan gaan we GV ombouwen tot een daiting site. LOL. Mar kan je wel een PB sturen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je nu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rusische bruiden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kijk je vast niet richting mij hahaha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk het niet, twee minuten geleden een foto van Sjaan ontvangen. En dat is mooi uitzicht (:
Je gaat toch naar de zee om het te zien. Je gaat er niet heen om vervolgens met je gezicht naar de andere kant te kijken. Kon je net zo goed thuis blijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Het is inderdaad waar, iedereen ligt altijd met de snufferd richting water. Het zal met het weidse uitzicht te maken hebben. Maar misschien is het ook een instinctief iets, om het tij in de smiezen te houden, zodat je niet in eens in de rug verrast wordt door de golven als het vloed is.
Of , een tikje erger, een tsunami. Onbewust natuurlijk.