Ontstaat er nieuw water?

Of doen we het met deze voorraad op aarde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Nee. We doen het met onze voorraad. Elk drupje, elk deeltje, elk molecuul wordt hergebruikt. Van harde vorm, vloeibaar en gasvormig is het een mooie cirkel van gebruik en hergebruik. Een prachtig dansje van de natuur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bondig en vrolijk antwoord!

Andere antwoorden (3)

We doen het hiermee. Het water uit de kraan komt in het riool terecht en gereinigd bij een waterzuivering bedrijf.
Het water uit de bergen bijvoorbeeld komen in een meer of zee terecht, en dat verdampt weer door de zon. Zo ontstaan er wolken. Is een wolk te zwaar dan regent het en komt het water weer in zee terecht. Dus een cirkel is het eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er verdwijnt wat water in de vorm van waterstof, door de fotosynthese. Kometen bevatten wel wat water dus die zouden de watervoorraad wat aan kunnen vullen, maar dat is niet erg veel ten opzichte van onze enorme oceanen. Ook het verlies in de hoge atmosfeer zal meevallen, zodat het er op neer komt dat we het er mee moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We doen het er hiermee. Maar er gaat mar heel weinig weg; wat in zee ligt verdampt, wordt een wolk en regent weer leeg. En wat mensen en dieren gebruiken wordt weer uitgeplast. Als planten doodgaan weet ik niet wat er gebeurt, maar het vocht zal of de grond weer ingaan of verdampt worden.

Ga maar na: water kan eigenlijk niet weg zijn.