- Wat is vreemd gaan als je zoent met iemand of als je seks hebt met iemand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (11)

Beide geldt voor mij als vreemdgaan. Zoenen is vaak nog intiemer dan "platte" sex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Chata;

Dat hangt sterk af van intensiteit, gedachten en omstandigheden achter de gebeurtenis en liefde, vertrouwen en afspraken tussen bedrogene en bedrieger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan welke afspraken je hebt met je partner, of als je hier niet over hebt gepraat, welke verwachtingen jullie van elkaar hebben.

Als stelregel kun je aanhouden: als je iets doet met een ander en liever niet wil dat je partner dat te weten komt, je zelf ook weet dat je iets doet dat in jouw relatie niet de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd gaan. Raar begrip. Een mens is van nature helemaal niet monogaam. Als ontwikkeld volkje hebben wij ons dat aangemeten. Voor iedereen ligt het anders wat je vreemd gaan noemt. Het beste kan je de grenzen met je huidige partner overleggen.

In mijn definitie is: sexpraat met vaste chatmaatje, heel intensief aan iemand anders denken dan je huidige partner, zoenen/tongen, oraal bevredigen, heftig flirten, en natuurlijk vrijen/sex, is allemaal vreemd gaan.

Derentegen heb ik er niets tegen als mijn partner naar porno kijkt op het internet, tenzij dat het uit de hand loopt (2 uur > pd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beide...
als je een partner hebt beloof je elkaar trouw te zijn
of je moet andere afspraken hebben gemaakt voor een open relatie waarin een ieder zijn of haar gang kan gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij is zowel zoenen als seks met een ander dan je partner vreemd gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De betekenis die men in de wandelgangen aan vreemdgaan toekent, is denk ik vooral ' naar bed gaan' , dus seks met iemand hebben.
Zelf vind ik het eigenlijk merkwaardig, dat daar altijd zoveel gewicht aan wordt toegekend.
In geestelijk contact kun je in feite veel intiemer zijn. Soms hebben mensen zo'n intense geestelijke band met elkaar , dat, als je daar een vrijpartijtje naast zet, dit nauwelijks meer betekent is dan eten of drinken..
Vreemdgaan d.m.v. seks, hoeft ook weinig of geen consequenties te hebben voor de toekomst. Je hebt het even leuk en basta verder.
Bij geestelijke intimiteit is dat totaal anders. Het gaat veel verder.
Wat zoenen betreft: Ik vind het , als we seks bedrijven ' vreemdgaan' noemen, wel tegenaan hangen. Zeker als het er intens aan toegaat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt van de partner af of het vreemd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik beschouw het als vreemd gaan als je met een ander die intieme dingen doet die je normaal gesproken alleen met je vaste partner doet.
Daar hoort zoenen zeker ook bij.
Het artikel in Wikipedia geeft aan dat er nogal verschillend over wordt gedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoenen en seks zijn nauw verbonden.
van het één komt het ander.
of minstens de gedachte eraan.
vreemdgaan ligt dan op de loer.