Kan je als je kan snellezen ook meer dingen onthouden als je niet leest?

Door snellezen vergroot je begrip tijdens het lezen, maar werkt het vergroten van je begrip dan ook als je niet leest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Amadea
13 jaar geleden
De vraag is niet duidelijk. Snellezen is een vorm van lezen. Hoe kan nou als je niet leest het leesbegrip groter worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je als je niet leest je hersen wel getraind heb om sneller iets te kunnen.

Antwoorden (2)

Snellezen is alleen het verbeteren van je oogcoördinatie, minder ping-pongs, en de informatie sneller verwerken dan dat je het zou doen als je het hard op leest. Zo wordt ons lezen geleerd. Eerst hardop met zijn allen, dan alleen en dan in je hoofd. Maar je behoud dat tempo. Als snelleest stop je met die beperking. Maar als je denkt doe je dat sowieso al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te luisteren kan je natuurlijk ook informatie opnemen. Een luisterboek, een hoorspel, muziek, het nieuws, een in het Nederlands gesproken documentaire, enz. Maar het beperkt je wel als je niet zou lezen. Boodschappen doen lijkt mij dan al heel moeilijk!
Amadea