Ligt eraan waarvoor je het wilt gebruiken. Als je op de middellange afstand binnen een enkele seconde zoveel mogelijk mensen wilt neermaaien scoort de MG42 hoog. Een Browning punt 50 is stukken minder snel maar heeft wel een groot doordringend vermogen. Idem voor de punt 50 Barrett als enkelschots als het allemaal extra destructief moet.

Oudere grendelgeweren met telescoop als de Mauser 98k, de Springfield M1903 en de Lee Enfield SMLE zijn nog steeds heel gewild als jachtgeweer. De Amerikaanse Garand is ook een prima geweer maar alleen bruikbaar met clips.

Voor dichtbij een 9 mm pistool of beter een revolver van een vergelijkbaar kaliber als de kans op inwerking van vuil groot is.

Heb je echt geld teveel dan zou ik een tweedehands 88 mm kanon op de kop zien te tikken. Daar kun je zowel niet al te snelle vliegtuigen mee uit de lucht halen als gronddoelen mee uitschakelen. Als universeel handvuurwapen denk ik dat je het beste af bent met een AK-47 Kalashnikov. Ik ben wel heel benieuwd wat je plannen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de super soaker...
krachtig wapen, richt het minste schade aan ...
aanbevolen in warme dagen , voor alle leeftijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als alle wapens daar eens wereldwijd door vervangen zouden kunnen worden... +
Overduidelijk een carbidkanon!
Lachen, sensatie, én geen slachtoffers....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen beste vuurwapen.

Je hebt alleen slimme keuze voor een bepaalde situatie.

Wil je iemand omleggen in het openbaar van dichtbij dan kies je voor pistool met geluidsdemper.

Wil je een helikopter uit de lucht schieten dan neem je een raketwerper.

Wil je een groepje mensen opblazen dan gooi je een granaat.

Wil je een hele natie vernietigen dan kies je voor een biologisch wapen zoals antrax of een ziekte of gewoon een atoombom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 1200 mm howitzer. Je kan hem niet echt in je hand houden maar hij brengt de boodschap wel over.