Is het fraude als bezorger namens jou tekent voor ontvangst?

Kreeg bericht dat pakket was bezorgd en getekend door mij. Niets ontvangen. Afwezigheid chauffeur aantoonbaar op Ring camera.

een jaar geleden
in: Overig
1.4K
TurfGraver
een jaar geleden
Hoe weet je dat bezorger getekend heeft?
Laat afzender er maar achteraan gaan.
LeonardN
een jaar geleden
@TG
Waarschijnlijk als de vrager de track and trace bekijkt ziet deze dat.
De afzender zal bij de bezorger opvragen, en die geeft dan mooi aan dat er getekend is... wat ook het geval is, enkel dus dat de handtekening vals is.
Is me ook een keer overkomen. Gelukkig bleek het pakket bij een buurtbewoner bezorgt, maar de bezorger had het briefje bij HEN in de brievenbus gedaan, niet bij ons (flat).
TurfGraver
een jaar geleden
Gerda kent handtekening van bezorger?
LeonardN
een jaar geleden
@TG
Nee, dat is gewoonweg een veelvoorkomend probleem.
https://www.google.com/search?client=opera&q=pakkertbezorger+tekent+zelf&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Utrecht
een jaar geleden
Ik hoef al sinds 2,5 niet meer te tekenen (sinds corona). Dus dat is niet bijzonder. En PostNL is ook gestopt met de briefjes. Dus waarschijnlijk heeft de bezorger het bij een van de buren afgegeven maar dit niet in de app of op een briefje laten weten. Vraag even na in de buurt.
(en hoe kan een camera bewijzen dat iemand niet is geweest. Neemt deze continue op en heb je de hele opname (12 uur) teruggekeken?)

Geef als eerste antwoord