Weet iemand hoe zo'n klem zoals op de foto heet?

Ik ben opzoek naar zo'n klem maar omdat ik niet weet hoe zoiets heet kan ik hem niet vinden.

Picture for question
een jaar geleden
in: Overig
2.2K
Pieterke
een jaar geleden
Informeer eens bij een kookwinkel
Amadea
een jaar geleden
Het lijkt mij niet dat je zo'n klem los zult kunnen kopen, deze maakt een vast onderdeel uit van de lunchbox. Je zult een nieuwe doos aan moeten schaffen....
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik zie het niet als klem maar als een scharnier
Inekez1
een jaar geleden
@DWL het is geen scharnier. Het klemmetje scharniert op de onderste helft van het bakje. Het klemmetje met los rond hulsje kun je van het dekseltje af wippen (aan 2 kanten een klem op de deksel) en dan kan het hele dekseltje worden afgenomen. Deksel en klem zitten niet aan elkaar vast.
Herbie
een jaar geleden
Bedankt voor de reacties

Antwoorden (1)

Het heet een klembeugel, klemsluiting of beugelsluiting. Er worden verschillende benamingen gebruikt voor dezelfde sluiting, maar onder elke benaming vind je ook andere type sluitingen.

De klem werkt alleen als die exact de goede vorm en afmetingen heeft, gemaakt voor jouw type trommeltje. Als je op zoek bent naar een nieuwe klem omdat je de originele klem kwijt bent, dan zou ik contact zoeken met de leverancier of producent. Zij verkopen dit soort rvs trommels onder het mom van duurzaamheid (rvs gaat langer mee dan een kunststof trommeltje en veel langer dan een plastic zakje), maar als het trommeltje al snel onbruikbaar wordt door het ontbreken van een klemmetje, dan heeft zo'n claim weinig waarde.

Ik heb nog nooit gezien dat je ergens losse klemmetjes kunt krijgen voor dergelijke trommeltjes. Wel voor bijvoorbeeld weckpotten, maar daar heb je weinig aan. Bij de producent zullen die klemmetjes echter in grote aantallen aanwezig zijn en per stuk ook niet veel kosten. Probeer dus via de verkoper in contact te komen met die leverancier om een los reserveklemmetje te vragen.
een jaar geleden
Herbie
een jaar geleden
Bedankt voor het antwoord