Ben je verplicht om een factuur die gesplitst moet worden in zijn geheel te betalen?

er is bij mij een schutting geplaatst tussen 2 percelen. Bij mij heeft de opdrachtnemer <tuinman> geschouwd hoe het moest en bij de buren niet. Toch is de buurman akkoord gegaan om de schutting te laten zetten maar ook om er aan mee te betalen toen ik hem de offerte heb laten lezen. Allebei hebben we er niet voor getekent als zijnde akkoord verklaring. De schutting is gereed en de factuur is binnen gekomen waarin vermeld staat. " wilt u de factuur voldoen a 2200.- en vervolgens moet ik het verder regelen met de buurman. terwijl de opdrachtnemer ook een factuur < de helft dus a 1100> naar hem kan sturen. Nu komt het: Ben ik verplicht om de gehele factuur te voldoen en dan bij mn buurman de andere helft aan mij over te maken of kan ik meteen zeggen, stuur een factuur naar mn buurman en ik betaal de helft. afgesproken is dat de factuur gesplitst gaat worden door mn andere buurman die ook weer een schutting ging plaatsen en dat met de zelfde opdrachtnemer. ik hoor het. volgens mij kan ik gewoon mn eigen deel betalen en de rest mn buurman

een jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Nee, die splitsing kun je niet opeisen. Jij hebt je gedragen als enige of iig belangrijkste opdrachtgever.
een jaar geleden
teusvh
een jaar geleden
Je hebt geen opdracht gegeven om een halve schutting te plaatsen. In het geval er twee of meerdere opdrachtevers zijn mag de leverancier zelfs kiezen aan wie hij de rekening stuurt. En desnoods via de deurwaarder invorderen. Hoe je de kosten als opdrachtgevers onder elkaar verdeelt is niet zijn zaak (probleem).
ronron1212
een jaar geleden
Je kunt altijd even bellen of hij het wil doen.