Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Douche wordt steeds warm en koud, wat kan de oorzaak zijn?

Kunnen mensen me meschien helpen als ik douche wordt het steeds warm en koud me kraan in de keuken wordt wel gewoon goed warm maar me douche niet heb zelf een boiler

een jaar geleden
in: Overig
1.7K
Bordensteker
een jaar geleden
Vraagsteller heeft het niet over een CV, maar over een boiler die de douche van warm water voorziet.
Die kán alleen maar een mooi gelijkmatige toevoer van eerder opgewarmd water leveren van een gelijkmatige temperatuur van minimaal 60 graden, lijkt mij. Alleen is dat veel te heet om onverdund te gebruiken, dus er moet altijd nog koud water bij gemengd worden, en dáár gaat het misschien fout?
Bordensteker
een jaar geleden
Wat voor boiler is het, en dan met name: hoe groot (hoeveel liter inhoud)?
En met wat voor kraan of kranen regelt u de temperatuur van het douchewater? Een thermostatische douchekraan moet zelf de ingestelde temperatuur kunnen vasthouden, maar als de watertemperatuur met de hand geregeld wordt, moet je inderdaad vaak met tussenpozen de temperatuur wat terug omhoog bijregelen door een beetje aan de warme of de koude kraan te draaien. Want naarmate het warme water bovenin de boiler verbruikt wordt, stroomt er koud water onderin de boiler bij, en dat zwaardere koude water blijft grotendeels onderin de boiler hangen, maar het mengt altijd wel een beetje met het lichtere hete water boven in de boiler. En dat voel je onder de douche meteen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een soortgelijk probleem bij mij werd veroorzaakt door een (soort van) zeefje in de handsproeier, waardoor de doorstroming belemmerd werd. Dat zeefje/filter zat in de handsproeier, waar je de leiding er op schroeft.
(Lees meer...)
jc54
een jaar geleden
Het kan zijn dat je CV niet goed afgesteld staat. Ik had er ook last van, toen de monteur langs was geweest werkte het weer prima.
Bleek dat CV elke keer prioriteit wilde geven aan verwarming in plaats van douche.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding