BVA Auctions, wat zijn de gevolgen als ik een gewonnen kavel niet betaal?

Ik heb een keer per ongeluk mee geboden op een kavel bij BVA. Dit was helemaal mijn bedoeling niet. Een paar dagen later sloot de kavel en krijg ik een factuur van ruim 210 euro!

Dit ben ik echter niet van plan omdat ik de kavel helemaal niet wil!

Wat zijn de gevolgen als ik niet betaal? en mag dit wat BVA doet?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Overig
5.3K
TurfGraver
2 jaar geleden
Soms kan je retourneren.

Antwoorden (2)

Ja, BVA mag dit doen. Je bent namelijk akkoord gegaan met de voorwaarden dat een bieding bindend is. Je moet dus echt uitkijken met waar je op bied.
Daarbij bied je ook niet zomaar op iets. Na het invoeren van een bod moet je deze ook bevestigen (en dan zie je ook de totaalkosten).

Ik verwacht dat als je niet wil betalen, dat men uiteindelijk een incassotraject zal starten.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Is die bevestigen stap nog een mogelijkheid om te stoppen? Dus je hebt de bieding gewonnen maar je bevestigt niet omdat je je bedacht hebt. Kan dat?
Het ligt eraan waar je op hebt geboden. Sommige kavels zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Kun je de door jou gekochte kavel wel annuleren of herroepen, neem dan z.s.m. contact op met de klantenservice van BVA Auctions om je aankoop te annuleren.

Heb je - per ongeluk of niet - geboden op een kavel die niet geannuleerd kan worden, dan zul je toch echt moeten betalen. Wil je van de spullen af, dan kun je ze wel zelf weer doorverkopen.
.
De Algemene Voorwaarden sommen bij 13. een vrij uitgebreide lijst op van zaken die buiten het herroepingsrecht vallen.
Toegevoegd op 11 december 2021 18:46: bron, tekst
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb een bod gedaan op de fiets. Ik heb het herroepingsrecht maar ik kan geen contact opnemen met BVA. Ik weet niet hoe ik contact moet opnemen. mijn nederlands is niet zo goed
Pieterke
2 jaar geleden
@hilal: Heb je dan geen vriend of familielid die je kan helpen?
Er staan overigens 2 telefoonnummers van BVA op internet van 2 vestigingen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@pieterke Kun je hier je telefoonnummers schrijven?
Inekez1
2 jaar geleden
Voor een fiets heb je inderdaad herroepingsrecht. Die koop kun je dus ook annuleren. Best kun je inloggen op je account bij BVA en dan chatten. Dat kan wellicht ook in het Engels als dat makkelijker is voor jou dan Nederlands. Als je bent ingelogd, heeft de medewerker van BVA meteen de gegevens van de betreffende kavel bij de hand en kan de koop dan direct ongedaan maken. Als je naar de site gaat kun je rechtsbovenaan ook kiezen of je de hele website in het Nederlands of Engels wil zien.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@inekez1 dankje wel
Pieterke
2 jaar geleden
@hilal: BVA auctions Leiden: 033 460 0070
Van de vestiging in Amersfoort kan ik het tel. nummer niet vinden.
Ze hebben ook een Facebookpagina waar je een chatbericht naar kunt sturen. Gewoon BVA auctions intypen op Facebook dan kom je van zelf hun pagina tegen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Amersfoort. Volgens mij pas bereikbaar (telefonisch en chat) vanaf maandag 8.30 uur
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@pieterke @simonsdochter dankje wel