Hoe kun je enorm verkreukt briefgeld weer netjes krijgen?

Hoe kun je enorm verkreukt briefgeld weer netjes krijgen? Bij teruggave kreeg ik twee tientjes die gescheurd, verkleurd en opgefrommeld zijn. Kan ik dat zelf netjes krijgen?

2 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Computoon
2 jaar geleden
Je kunt het beter inwisselen via een Geldmaat en het bedrag op je rekening laten zetten.

Antwoorden (1)

Meestal zal het papier er toonbaar en bruikbaar uitzien nadat je het lichtjes hebt ingespoten met gedistilleerd water en het tussen twee zware boeken geperst hebt of onder een handdoek gestreken hebt. Met deze methoden loop je wel het risico dat het papier scheurt en dat de kleuren vervagen, dus wees voorzichtig.
fremar
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
Niet natmaken en tussen 2 velletjes A4 papier strijken werkt ook prima om de kreukels eruit te krijgen. Dan vervaagt en verkleurd er ook niets. Wordt niet meer strak-als-nieuw, maar als het al verkleurd en ingescheurd is lukt dat toch niet.