#kalligrafie is ontzettend gaaf! Wil er zelf mee gaan beginnen. Iemand tips? Is er een goede webshop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Ga naar een goede kantoorboekhandel of een hobbywinkel daar hebben ze alles wat je nodig hebt. Inclusief pennen, inkt en voorbeelden in boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je er aan beginnen hier heb je een hele startpagina
fremar
13 jaar geleden
Tip: loop eens binnen bij de openbare bibliotheek (hoef je geen lid voor te zijn, wel als je wilt lenen). Boeken over het onderwerp zijn bijvoorbeeld:

Werkboek kalligrafie en lettertekenen / [vert. uit het Engels: Hajo Geurink]
Aartselaar ; [Oosterhout] : Deltas, cop. 2007

Basisboek kalligrafie / Janet Mehigan en Mary Noble ; [vert. uit het Engels: Marjan Faddegon-Doets ; bew.: Julius de Goede]
Baarn : Cantecleer, 2000

(td)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kalligrafie is de kunst van het 'schoonschrift' en het lijkt gemakkelijker dan het is ;-)
Als je de mogelijkheid hebt, volg een cursus of workshop. De leraar/lerares kan je dan ook eventueel corrigeren met hoe je bijvoorbeeld de pen vasthoudt, want een goed begin is het halve werk!
Bovendien is het gezellig en je leert van elkaar!
Ik wens je veel plezier toe met deze mooie hobby!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo een startersset kost 35 euro bij gebr.Winter
heel leuk om te doen
ik kan wel nergens in nederland een cursus volgen
bij dart gekochte setje pennen hoort een cd waar je ook tips krijgt