Stel dat er een superregering voor de hele wereld, wie zou jij dan als president willen hebben?

Kortom; wie zou geschikt zijn als machtigste persoon op aarde.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (11)

Niemand. Geen enkel mens kan een zulke macht in zijn eentje aan. Ik denk sowieso dat deze regeringsvormen achterhaald zijn waarbij 1 iemand zoveel macht heeft. Of dat nu voor de hele wereld of een heel land geldt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou de rol aan China willen geven. De vraag is op welke wijze de controle geregeld moet worden. De VN uitbouwen tot controlelichaam?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij zou China de wereld willen laten regeren? Wat een onbegrijpelijke keuze. Of je moet communist zijn natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het communisme is in wezen achterhaald. China zal nog meer veranderen als wij deze supermacht op waarde schatten, wat ook inhoudt dat met de nodige mondiale controle dit land een zeer voorname rol speelt en verder zal gaan spelen. Daar kan je niet om heen.
Bovendien moet je wat 'durven'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me een slecht plan. China heeft bewezen weinig op te hebben met zijn bevolking en met andere landen, en is hard op weg de grootste vervuiler ter wereld te worden. Dat het land economisch een zeer grote rol gaat spelen (en al speelt) staat buiten kijf, maar dat is absoluut geen reden om ze dan ook maar de baas te laten spelen.
Slecht plan. Amerika denkt al dat het de baas is van de hele wereld en zie waartoe dat heeft geleid. Macht over alle mensen, daar komt alleen maar narigheid van. Nee hoor, het liefst gewoon het poldermodel wereldwijd invoeren. Iedere splinterbeweging zijn eigen partij en maar discuzeuren. Weten we zeker dat er niets fouts gebeurd (niets goeds ook. Maar da's een detail)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pechtold for President:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ikzelf, wie ziet zichzelf niet aan de absolute top van de wereld staan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Dalai Llama
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een raad van wijze mannen uit de G20 met een kritisch schaduwraad met evenveel bevoegdheden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iemand als Nelson Mandela. Jammer dat ie al zo oud is!
Antoni
15 jaar geleden
Tony Blair
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moet iemand zijn die om kan gaan met macht, iemand die empatisch vermogen heeft, groot kan denken. Hij zou eigenlijk niet veel macht moeten hebben maar de uitvoerder van een "orgaan", hij is misschien wel een zij. Vreemde is dat ik maar op 2 namen kan komen, beiden brits, compleet verschillend; Richard Branson en Winston Churchill.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén van de winnaars van de Nobelprijs voor de Vrede.
Ik denk Kofi Anan of Mohamed el-Baradei. Beide Afrikanen trouwens.

Toegevoegd op 29-04-2009 19:59:32
*Annan