Is het slecht als een kat geen haarballen kotst?

Onze kat is nu bijna 3 en heeft nog nooit gekotst, hij krijgt wel veel haar binnen. Hij eet zelfs zijn eigen plukken haar op. Het is een britste korthaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
8.3K

Antwoorden (4)

Nou dat maak niet uit misschien heeft hij geen zin om te brakwn snap js
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij normaal poept is het geen probleem. Je kunt evt bij de dierenarts kat-a-lax halen dat is een soort smeermiddeltje. Als de kat het verder goed doet zou ik me er geen zorgen om maken. Ik heb twee langhaar katten en die hebben in 4 jaar tijd misschien 2 keer een haarbal opgebraakt. Houd wel de ontlasting goed in de gaten als je zegt dat hij zijn haar wel op eet. Ze moeten er ergens uit komen:p succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
juist, +
Misschien dat hij buiten kotst zonder dat jij dat ziet, uit liefde voor het baasje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kat is nu 5 jaar oud ik heb hem slechts 1 keer zien braken. Waarschijnlijk kotst ie zijn haarballen buiten ergens uit als hij op avontuur is.