Waar laat je als man je spullen onderweg?

Waar laat je als man je spullen onderweg in vrije tijd (dus zonder werktas meezeulen)? Stel, het is goed weer dus te warm voor een jas, waar laat je als man je spullen als portemonnee, paspoort (dat i.t.t. ID-kaart nét niet in de beurs past), sleutels e.d.? Broekzakken laten meestal ook te wensen over qua ruimte. Een plastic zak meenemen om de spullen in te doen staat misschien wat gek, maar 'waar laat je het' als je ook geen rugzak of heuptas wil meenemen?

2 jaar geleden
in: Overig
4.8K
Utrecht
2 jaar geleden
Vroeger (jaren '70) was er een tijd dat een polstasje voor mannen erg populair was. Zelfs m'n vader had er een ;-)
Met alle zooi die tegenwoordig meezeult, komen kleinere tassen voor mannen weer terug. Niet alleen Mocrotasjes maar ook 'normale' schouder of slingtassen. Ik heb er ook een :-) https://www.google.com/search?q=man+bag&newwindow=1&sxsrf=ALeKk03NnGjQZg4PH0zPi8D7b5sli1WHHQ:1623831356198&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjm6qSZ25vxAhVIgVwKHZwYBSMQ_AUoAXoECAIQAw&biw=1396&bih=655
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
"...maar 'waar laat je het' als je ook geen rugzak of heuptas wil meenemen?" Tja... dat is nu eigenlijk het mannelijke equivalent van de dameshandtas en daarmee het eigenlijke antwoord op je vraag.
Als je alle opties uitsluit, dan is er uiteindelijk geen andere oplossing meer dan je spullen thuis laten.
bamibal
2 jaar geleden
Een borsttas of messenger bag.
Amadea
2 jaar geleden
Lees ook alle suggesties bij https://www.startpagina.nl/v/winkelen/mode/vraag/78100/goede-manieren-man-portemonnee-telefoon/

Antwoorden (6)

In zulke tropischweernoodgevallen biedt een (neutrale) linnen draagtas een oplossing. Makkelijk om er ook nog een paar supermarktboodschappen in te doen.
2 jaar geleden
Een buideltas is erg handig
https://www.bol.com/nl/p/heuptasje-heuptas-buideltasje-buideltas-29-x-13-5-cm-zwart/9200000094083496/
ronron1212
2 jaar geleden
Abcde
2 jaar geleden
Een buideltas is een heuptas. Laat MRBart die nu juist niet willen meenemen.
In mijn rechter broekzak heb ik mijn huissleutels en een kleine beurs met
Bankpas
Creditcart
Rijbewijs voor identificatie
OV-kaart

In mijn linker broekzak
Leesbril
Telefoon

Meer sleep ik niet mee.
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
Als je geen tas wilt meenemen ben je toch echt aangewezen op je broekzakken.
Misschien heb je zo'n outdoor broek met heel veel zakken? Die zou je kunnen aantrekken.
Je kunt ook je geld los in je zak doen zonder portemonee. Van de sleutelbos kunnen vast ook wel een paar sleutels thuisblijven. En een paspoort heb je meestal ook nergens voor nodig.
2 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Of in plaats van een outdoor broek een ademend katoenen outdoor vest met veel opbergmogelijkheden dragen (zoiets als https://m.media-amazon.com/images/I/71poboBKbxL.jpg).
Als je toch niet zonder je paspoort de deur uit wilt dan is een heuptas wel degelijk de meest voor de hand liggende oplossing. Daar kunnen je pasjes ook in, superveilig op reis zo op je heup onzichtbaar in je broek. Wil je een korte trip (zonder je paspoort) maar wel met je pasjes dan zijn er minimalistische kaarthouders waar je ook wat geld en een sleutel in kunt doen, past allemaal in je broekzak. Voor de sleutels zou je kunnen overwegen of je ze allemaal mee wilt nemen of een enkele. De telefoon uiteraard ook in je broekzak.
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
"maar 'waar laat je het' als je ook geen rugzak of heuptas wil meenemen?"
BarendV
2 jaar geleden
Daarom geef ik meer opties, lees mijn gehele bijdrage. Een paspoort past bij mij wel zonder moeite in de broekzak overigens. Ik hoop dat iemand er tenminste iets aan heeft.
Waarom zo specifiek de vraag stellen vanuit de man?
Dit geldt toch voor ieder mens.

Je laat je spullen thuis.
Je propt alles in je zakken van je broek, jas, hemd.
Je hangt een plat tasje om je nek dat je onder je shirt draagt.
Je hebt bandjes voor om de pols of gordel om spullen in te stoppen.
Koop een trui met een zak op de buik.
Pak een veiligheidsspeld en zakje. Speld vast aan binnenkant kleding.
Maak iets vast aan een lus van je broek.
Tja toch maar een tas meenemen.
Ook leuk: een mand of plastic emmer.
O Ja, een emmer kun je ook op je hoofd dragen. Heb je de handen vrij.
Ofwel, creatief denken.