Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik sta een 5.1 voor biologie, ik moet een 5.5 staan als ik over wil, ik heb bijna tentamen, als ik daarvoor een 7 haal wat 3 keer meetel, lukt het dan

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb na de tentamen ook nog een herkansing toets die twee keer meetelt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het tentamen waar jij een 5.1 voor staat 1 keer meetelt is dit het antwoord. 5.1+7+7+7=26.1

26.1/4= 6,525 je zal slagen voor biologie.

Je moet een 5,5 halen. Dus. 5,5*4 = 22. 22-5,1= 16,9.. 16,9/3= 5,63333

Dus als je en 5,7 haalt ga je ook over. Ik zeg zou zeggen ga voor de 6 als je en hoger cijfer dan een 6 haalt heb je teveel geleerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

schrijf alle cijfers op die je hebt gehaald - onder elkaar.
Tellen bepaalde cijfers dubbel, schrijf ze dan (in een andere kleur bijv) nog eens in het rijtje. Tel alles op en deel het getal door het aantal cijfers wat je hebt (dus tel even hoeveel cijfers je nu net bij elkaar op hebt geteld). Als het gemiddelde daarvan nu 5.5 is, heb je een 6 op je eindlijst. Nu heb je een 5.1... om een 5.5 te halen heb je dus een cijfer nodig wat het gemiddelde van AL je andere cijfers dus omhoog trekt naar de 5.5...

Wat veel makkelijker is, is gewoon je stinkende best doen om dat tentamen zo goed mogelijk te maken!! Het lijkt moeilijk, maar wat je nu doet is véél moeilijker (en gevaarlijker. Maximale rendement met minimale inspanning brengt je niets. Doe gewoon je uiterste best! Je zou er nog wat van leren ook ;)

Je kunt het best, anders had je écht wel een 2 gestaan ofzo... Succes! Go for it!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding