Praat men in België Belgisch of Nederlands?

Gezien België wel andere woorden en uitspraken kent, maar het toch vooral de kern van Nederlands bevat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reset, goede vraag al zijn sommige mensen blind voor argumentatie !

Het beste antwoord

In Belgie spreekt men Nederlands (met een Vlaamse tongval). In Wallonie spreekt men Frans (met een Waalse tongval) en dan is er nog een klein gebied waar Duits wordt gesproken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, gewoon Algemeen Beschaafd Nederlands !

Andere antwoorden (3)

vlaams

Toegevoegd na 3 minuten:
tenminste in Vlaanderen spreekt men Vlaams, in Wallonië Frans.

Toegevoegd na 5 minuten:
en een klein deel in Wallonië spreekt duits

hier kun je zien wat voor taal, waar ze het spreken:
http://neon.niederlandistik.fu-berlin.de/static/nedling/taalgeschiedenis/belgie.nl.gif
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederlands.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weer minnen zonder opgaaf van reden.
proficiat !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waarom denk je dat ze in Belgie Vlaams praten, terwijl ze op school gewoon ABN krijgen, het groene boekje gebruiken, Van Dale populair is, ... Ik ben er zelfs niet van overtuigd of 'Vlaams' als taal wel bestaat !
In Belgie wordt onze oertaal Nederlands gesproken. De vorm van Nederlands die wij gebruiken in Nederland is afkomstig uit deze taal. De kern waarover jij spreekt is dus precies andersom