komt er een dag dat ze de natuur gaan afbreken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Nee die dag zal er nooit komen: de natuur kan zonder ons voorbestaan en wij kunnen niet zonder de natuur voortbestaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
voorbestaan=voortbestaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de natuur is al aardig afgebroken. Waar vroeger biossen stonden zijn nu kale vlaktes en soms een boerderij. Het milieu tast de natuur al vreselijk aan en ga zo door
ronron1212
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoe je 'natuur' definieert. Als je daarmee bedoelt: 'oernatuur', niet door mensen gemaakt, beïnvloed, bewerkt, dan is dat allang zo. In Nederland is nauwelijks nog 'oernatuur' te vinden - maar: we ervaren onze heide, bossen, polders, veengebieden, afgesloten zeearmen wel degelijk als natuur.

Als je bedoelt: kan de mens de natuur compleet om zeep helpen, dan is het antwoord naar mijn idee 'NEE', want voor die tijd hebben we onszelf al uitgeroeid. We kunnen niet zonder natuur, in welke vorm ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de natuur zal het altijd winnen van ons.
Zelfs in de aller slechtste situatie dat wij alle bomen vernietigen, dan zal de aarde onbewoonbaar worden omdat er niet genoeg zuurstof zal zijn. Dan gaan wij dood, maar de natuur zal zichzelf weer gaan herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ; daarvoor is de natuur te sterk, te flexibel en te hardnekkig. Het enige wat we als mens kunnen doen is de natuur zodanig vernaggelen dat die voor ONS )en een heleboel andere diersoorten' onleefbaar wordt, waarmee we onszelf, de grootste bedreiging van die natuur, uitroeien, en de natuur de kans geven om zich weer te herstellen zonder ons.

De mens is veel te zwak om de aarde naar de knoppen te helpen. Het enige dat we kunnen vernietigen is onze eigen wereld.