hoe kan het zijn dat ik bij voetbal na een sprintjes gelijk moe word heb dan last van me hart?

eerst had ik het nooit nu sinds een week of 2 wel, ik ben 1,71,16 jaar geworden en weeg 57 kilo. ik ben ook vermoeid als ik de trap oploop op school. voel druk bij me hart terwijl ik dat nooit had. ik eet goed maar niet altijd denk dat ik soms weinig eet omdat ik bang ben dat ik aankom

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Als jij weinig eet, dan heb je geen energie om te sporten. Ga naar je huisarts met je klachten, en laat je gelijk doorverwijzen naar een dietist. Die kan je helpen met de juiste voeding.

Antwoorden (1)

Druk/pijn bij je hart bij inspanning duidt op een gedeeltelijk verstopte kransslagader.
Kransslagaders zijn de aders die je hart van bloed voorzien.

Ga naar je huisarts en vraag of ze in het ziekenhuis een inspanningsonderzoek kunnen doen. Dan maken ze een ECG terwijl je op een loopband bergop loopt.