Mijn tante van 100 moet naar een verpleeghuis wat nu met haar huurwoning hoe lang mag ik die aanhouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
12K

Antwoorden (3)

Zolang als je wilt, mits je de huur blijft betalen.
Als je tante in de maand Juni naar het verpleeghuis gaat, is er waarschijnlijk betaald tot aan het einde van de maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal geeht het RIO aan,dat er( ik dacht 3 maanden )gewacht moet worden met het opzeggen van de huur,omdat de mogelijkheid(theoretisch) bestaat dat de patiënt nog naar huis terug keert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een persoon mag maar op een plaats tegelijk domicilie hebben (wonen). Als tante in het verpleeghuis is, mag ze nog drie maanden haar woning blijven huren, voor de hypothetische (in dit geval) kans dat ze terug naar huis zou gaan. Een verpleeghuis heeft n.l. in de eerste plaats een revalidatiefunctie.
Tante moet ook in het verpleeghuis een groot deel van haar inkomen afstaan.
Maar bij de intake in het verpleeghuis wordt dit allemaal keurig uitgelegd.

Het is niet mogelijk om het huurcontract over te nemen.
Tenzij het een particuliere verhuurder betreft die hiermee accoord gaat.