dat ligt aan de persoon zelf,
ik kan namelijk in dit weer nog makkelijk in een t-shirt rondlopen zonder het koud te krijgen of ziek te worden.

lichaamstemperatuur zal gelijdelijk afnemen
maar voordat het te ver gaat zal de persoon zich wel proberen op te warmen door onder andere, beweging.

dit word geregeld door de stofwisseling,
als deze beter is, zal die persoon ook beter tegen vrieskou kunnen.

het zal geen dagenlang zijn, hooguit een paar uur,
des te kouder het word, des te korter de tijd zal zijn ook
het enige advies is,, kleed je gewoon heeeel dik aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het verschilt per persoon maar vooral factoren als wind en luchtvochtigheid zijn belangrijk.
In de jaren 90 stierf een gezonde wandelaar tijdens een storm in Schotland in juli bij een temperatuur van 10 graden aan onderkoeling.
Het woei heel hard en het regende.
Het kan binnen enkele uren met je gebeurd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens Wim Hof, "de iceman" kan je heel lang vrieskou hebben als je je maar oefent.

http://www.nuvideo.nl/opmerkelijk/34203/iceman-geniet-van-kou-in-nederland.html

Hier staat dat hij dat kan en dus een wetenschappelijk wonder is, maar hij zelf zegt dat iedereen dat kan leren.
http://spotlight.excite.nl/the-iceman-is-een-wetenschappelijke-wonder-N3039.html