Sta je ook bij de BKR als je rood staat op de bank?

Ik sta bij twee banken rood,dit is dus geen persoonlijke lening en geen doorlopend kredit,nu wil ik weten op men met rood staan ook een BKR regestratie krijgt?
En ik heb een abonoment met een internetstik omdat ik nog de laptop af betaal,staat zo iets ook bij de BKR?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfs bij postorder bedrijven kun je bij het bkr geregistreerd staan. je kan navraag doen bij het bkr.

Het beste antwoord

De meeste banken hebben als voorwaarde dat je eenmaal per drie maanden een positief saldo hebt. Zuiver je dat niet aan op verzoek van de bank, dan zal de bank dat rapporteren bij het BKR. Het BKR weet dit alleen als je meer dan 500 euro rood kunt staan.

De afbetaling van de laptop loopt meestal via een financieringsmaatschappij (vaak Primeline) die met de winkelier afrekent zodra je koopt, maar aan wie jij, vaak met een hoge rente mag terugbetalen. Dit is een lening en staat wel geregistreerd bij het BKR.

De internetstick zal niet geregistreerd staan, want het is geen gsm abonnement. Alleen gsm abonnementen van providers die zijn aangesloten bij het BKR staan geregistreerd.

En geregistreerd zijn bij het BKR is iets anders dan een BKR codering hebben. Met een codering, meestal een A van Achterstand wordt een nieuwe lening of hypotheek een lastig verhaald, maar niet onmogelijk.

Het kan voordelig zijn om een registratie te hebben waaruit blijkt dat je een lening hebt (gehad) die je netjes (hebt) afbetaald. De bank die jou dan geld gaat lenen kan dan zien dat je je verplichtingen correct nakomt.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

er zijn bepaalde bedrijven die jou aan kunnen melden bij de bkr dit was ook gaande met telefoonrekeningen..
van de telefoonrekeningen gaan ze nu afschaffen met de bank weet ik het niet zeker maar ik geloof dat die moeilijker zijn.
en dat dus wel doen mits jij een krediet hebt aangevraagd dat je rood mag staan tot 1000 euro
groetjes

Toegevoegd na 54 seconden:
oh ik zie dat je een persoonlijke rekening heb nee dan niet mits je nooit een kee rin de plus komt te staan dan kunnen ze wel maatregelen treffen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat je voor die afbetaling bij het BKR staat maar niet voor het rood staan bij de banken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leningen met een overeenkomst worden alleen geregistreerd. Als je rood staat bij de bank is er geen overeenkomst, en zul je niet geregistreerd staan.

Bij die laptop en internetstick, ligt het eraan, of je een overeenkomst hebt. Bovendien word je ook geregistreerd, als het iets te maken heeft met een GSM abonnement. (dat gebeurt nog wel eens met het goedkoop aanbieden, en afbetalen van een laptop i.c.m. een abonnement)

Dat laatste vervalt per 1 jan 2011, en dan is alleen nog maar de vraag actueel, of je een overeenkomst hebt, voor de schuld van die laptop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle leningen en kredieten op rekeningcourant staan geregistreerd bij het BKR.
Dus ook hoeveel je "rood" mag staan staat daar geregistreerd.
Het is pas lastig als je bij BKR een melding hebt staan dat je je verplichtingen niet nagekomen bent en je aflossingen niet op tijd hebt gedaan.
In sommige gevallen zoals aanvraag lening of hypotheek wordt er een BKR toetsing gedaan daarop kunnen ze zien of je niet teveel leningen hebt en ofdat je een negatieve melding hebt.
Als je problemen hebt met aanvragen van een lening of hypotheek en de reden daarvoor is niet duidelijk kun jezelf een uitdraai bij het BKR aanvragen want banken zijn heel snel met het aanmelden bij BKR als je een lening afsluit maar afmelden zijn ze heel laks in. Vooral als je versnelt aflost.