Wie weet wat voor voorwerp dit is (dat enigszins lijkt op een deegroller)?

Het is een voorwerp wat lijkt op een deegroller. Maar van binnen is deze hol. Ook zitten er sleuven in de 'roller'. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

Het lijkt veel op een krin, ook wel kolokolos genoemd. Een West-Afrikaanse trommel waarop door er met twee stokken op te slaan door de gleuven verschillende tonen kunnen worden geproduceerd.
Toegevoegd op 02 april 2020 15:12: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea
4 jaar geleden
Antoni
4 jaar geleden
Als het geen krin of kolokolos is, is het misschien wel een andere spleettrommel. Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Spleettrommel staat een lijstje: • Agung - Maguindanao (Filipijnen)
• Alimba - Democratische Republiek Congo
• Ekwe - Igbo
• Huiringua - Mexico
• Kagul - Maguindanao (Filipijnen)
• Krin of Kolokolos - Guinea
• Mondo - West-Afrika
• Mukoku - Yaka (Democratische Republiek Congo)
• Pate - Samoa, Cookeilanden, en andere delen van Polynesië
• Tagutok - Maranao (Filipijnen)
• Teponaztli - Meso-Amerika
• Vanuatuaanse spleettrommel - Vanuatu
Amadea
4 jaar geleden
Maar of het werkelijk een muziekinstrument is weten we pas nadat vraagsteller met bijvoorbeeld pollepels op het ding heeft geslagen en ontdekt heeft dat er echt verschillende tonen te horen zijn....
Antoni
4 jaar geleden
Je antwoord is gekozen tot beste antwoord! Blijkbaar is het antwoord correct volgens de vraagsteller! Gefeliciteerd!