Hoe komt ik zelf van me Fordyce spots af?

Hallo, ik heb (super raar om te zeggen maar val meteen met de deur in huis) Fordyce spots. dat zijn dus bultjes op me penis :( ik ben 16 jaar oud en ik heb een vriendin, en ik schaam me voor die kleine bultjes. en ik ben bang dat zei denkt dat het vies is etc. ik wil ervan af ik schaam me ervoor! maar ik wil het liefst mezelf niet laten behandelen. want ik schaam me voor de dokter enzo haha. Is er een mogelijkheid om zelf iets te doen om ervan af te komen? en blijven Fordyce spots voor altijd of niet ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
5.7K
Ritsuka
4 jaar geleden
"ik ben bang dat zei denkt dat het vies is"
Dat denk jij, maar heb je het haar al eens gevraagd?
Het is trouwens normaal en niet schadelijk.
https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/fordyce-spots/
tinus1969
4 jaar geleden
Vrind je het vreemd dat je vriendin het mss vies vindt, als jijzelf er niet eens mee naar de dokter durft? Laat zien dat het normaal is, en ga ermee naar de dokter.

Antwoorden (1)

Plekjes van Fordyce (Fordyce's spots) zijn asymptomatisch, ze veroorzaken namelijk geen enkele hinder of gevaar. De plekjes zijn niet besmettelijk en kunnen eventueel met Tretinoïne-gel behandeld worden.

De meeste artsen beschouwen ze echter als een normaal fysiologisch fenomeen en raden behandeling af.
Antoni