Hoe berekenen ze in Amerika/Engeland je gemiddelde 'cijfer'? Zij doen het toch met letters?

Hoe kunnen zij met letters zoals A, D, F een gemiddelde berekenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (3)

A F E en al die andere letters staan voor bepaalde cijfers. Dan zetten ze het cijfer ernaast en berekenen zo het gemiddelde...

Tenminste dat is wel zo logisch, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Giswerk of kennis?
De letters vertegenwoordigen een bepaalde waarde, net zoals cijfers dat doen. Zo kun je dus prima een gemiddelde berekenen - net als bij 'onvoldoende - voldoende - goed' bijvoorbeeld.
Hoe je de waardes noemt, maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen min van mij.
Toch moet je een codetabel o.i.d hebben.
Dus welke bepaalde waarde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die waarde staat wel vast, zoals Fozziebear het vergelijkt geeft wel een idee.
Maar of je iets nou met een 10 beoordeelt of met een A+ of met een Uitstekend maakt geen verschil in het middelen van die waardes.
A+ is een 10
A is een 9
B+ is een 8
B is een 7
Etc etc...
Je kunt ook bv een A- hebben, dit is dan een 8,5...
Zo kun je het ongeveer vergelijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron of onderbouwing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is goed.