Waarom kost een stuk kristal voor aan een kettinkje bij een spiritueel winkeltje ongeveer 6 euro en bij een juwelier maar liefst 6 keer zoveel?

kristal is kristal toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Een goeie juwelier probeert zijn kristallen zo zuiver mogelijk te houden, en dat mag wat kosten. Je krijgt daar echt waarvoor je betaalt.

Een "spiritueel" winkeltje roept iets over de geneeskrachtige werking van een kristal. Als je dat gelooft, maakt de kwaliteit van het kristal voor het placebo-effect niet uit. Zij kunnen het dus met minder zuivere kristallen af, die derhalve minder duur hoeven te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De waarde van kristal zit ook in de helderheid en de manier waarop het geslepen is, net als bij diamant zeg maar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zuiver en onzuiver kristal. Spirituele winkeltjes willen waarschijnlijk voor iedere beurs toegankelijk zijn en dat kun je niet altijd zeggen van juweliers. Daarom zal zo'n sp. winkeltje onzuiver kristal verkopen tegen een lagere prijs. Je ziet het verschil toch nauwelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de kristal zuiver is dan is hij duurder, vervuilde kristal ( vervuilt dus met andere mineralen) hebben minder waarde en belanden dus in dit soort winkeltjes,op markten etc etc.
Zuiver kristal is veel helderder en vervuilt kristal is vaak iets troebel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is bij de juwelier het kristal ontspiritualiseerd en dat schijnt het een en ander te kosten.