Moet ik belasting betalen voor een pakket van 40 euro uit China?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Edraket
5 jaar geleden
De Chinezen zetten qua waarde van de inhoud meestal een lager bedrag op de op de enveloppe.
Bijvoorbeeld dat de waarde 20 dollar is, zo'n 18 euro, en blijf je onder de aanslag grens.
Maar de belastingdienst weet dit, en als die goed naar de inhoud kijkt dan moet je betalen.

Antwoorden (2)

Ja, je zult BTW moeten betalen. Voor goederen, die je ontvangt uit een land, dat geen deel uitmaakt van de EU geldt:
1. de waarde is tot en met 22 euro: geen invoerrechten en geen BTW
2. de waarde ligt tussen de 22 en 150 euro: geen invoerrechten, maar wel BTW
3. de waarde is meer dan 150 euro: invoerrechten en BTW.
De hoogte hangt af van het soort goederen, de in het pakket zitten.
Op de site van de belastingdienst staat daar meer informatie over.
5 jaar geleden
Ligt er aan wat het hoeveel invoerrechten je moet betalen maar je moet wel betalen en daarnaast ook nog btw.
ronron1212