De 'waarheid' is een subjectief begrip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan anders wel met zekerheid zeggen dat wilders heel erg grote leugens over marokanen en moslims enzo vertelt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals?
Simpel: omdat ze de leugens willen geloven (belastingverlaging, werkgelegenheid, enzovoort).

Er is geen enkele politieke partij die al zijn beloftes waarmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige liegende partij, of beter gezegd politicus die steevast loog was Hans Janmaat van het CD en CP'86, totdat verboden werd...

Dit is niet direct mijn mening, maar er liggen diversse arresten, waarin hij veroordeeld is door de rechter. Want Nederland was helemaal nog niet vol. En het eigen volk hoefde helemaal niet eerst. Als je, je tenminste gastvrij wilt opstellen...

En even een by the way'tje...

De Centrum Democraten zijn nooit verboden. Deze partij is ter ziele gegaan met het overlijden van Hans Janmaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan eigenlijk best nog andere liegende partijen bedenken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook... Van de SGP tot en met de PVV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de SGP toch niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs de SGP. Bewijs maar dat het woord van god geen liegen is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verder alles goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi zo. Alles laten zoals het is, dus.
Omdat ook een politieke partij uit mensen bestaat en mensen kunnen lang niet altijd hun woord houden, respectievelijk een zeer correcte houding aannemen, Geen mens is feilloos, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het niet eens met je stelling dat politieke partijen (altijd) liegen.

Tijdens een verkiezingscampagne en voorafgaand aan debatten in het parlement, Provinciale Staten of de gemeenteraad, hebben de politieke partijen een standpunt over of een oplossing voor bepaalde problemen. Tijdens het debat of tijdens de besluitvorming zullen ze proberen de andere partijen te overtuigen van het eigen standpunt. Wanneer dit niet lukt, zal een compromis moeten worden gesloten. Dit is vooral het geval wanneer een regering of gemeenteraad uit meerdere partijen bestaat. Een compromis is een oplossing waar zo veel mogelijk partijen het mee eens zijn, zonder dat daarin de standpunten van de individuele partijen volledig zijn verwerkt.

In Nederland zijn er coalitiepartijen, die de regering vormen en oppositiepartijen die geen deel uitmaken van de regering. Oppositiepartijen hebben daarom veel minder macht dan coalitiepartijen. Oppositiepartijen halen zelden hun gelijk. Ze kunnen alleen proberen om de coalitiepartijen te overtuigen van de goede kanten van hun standpunten.

Heb je de indruk dat politieke partijen liegen, omdat je niet wist dat het politieke systeem werkt, zoals ik hierboven heb beschreven?

Toegevoegd op 16-05-2009 16:35:36
Korte aanvulling: Wanneer je stemt op een partij, die bij de vorming van de regering niet in de regering komt, zal deze partij een oppositiepartij worden. De kans dat dan de standpunten van die partij zullen worden uitgevoerd, is erg klein. De partij kan wel proberen de regering te overtuigen van haar standpunten en zo proberen invloed te krijgen op het regeringsbeleid.
Antoni
14 jaar geleden
Omdat die leugens zo handig verpakt zijn dat ze niet meer op leugens lijken maar op niet bewijsbare " waarheden".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Zingendevleugels;

Het is maar wat je liegen noemt; bijna elke partij doet beloftes die ze uit politieke motieven niet altijd waar kunnen maken. Alleen het sluiten van een coalitie betekent al dat je compromissen moet sluiten. Ook een verandering in de maatschappij kan tot het aanpassen van standpunten leiden; sommige kiezers noemen dat liegen, veel politici voortschrijdend inzicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er geen partijen zijn die niet liegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er geen verkiezingen gehouden kunnen worden zonder stemmers. Alle partijen liegen. Geen enkele partij maakt alle verkiezingsbeloften waar, dat kunnen ze ook niet, ze hebben altijd rekening te houden met andere partijen (want dat een partij in zijn eentje de meerderheid krijgt is zo onderhand uitgesloten in Nederland).

Enne daarnaast heb ik weer een uitspraak van mijn wijze vader (sorry, daar is hij alweer). Hij zegt altijd: "De mens wil bedrogen worden."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het in de politiek geen liegen heet maar de waarheid anders benaderen, een verkeerde interpretatie door derden of iets van deze strekking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen denken dat je MOET stemmen omdat je stem anders wordt verdeeld over o.a. partijen waar je het niet mee eens bent, of, erger nog, dat je anders niks te vertellen hebt (HAHAHA!).
Deze beweringen zijn onwaar (niet de mijne maar die dat als je niet stemt dan bla bla bla..) en daar alle politieke partijen je dit wel voorhouden liegen ze dus allemaal.

Uiteindelijk stemmen mensen dus maar uit onnadenkendheid op politieke partijen die liegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel voor het duimpje omlaag! :P Geen idee wat er raar is aan mijn antwoord. Mag ik niet teleur gesteld zijn in deze farce die democratie genoemd wordt? En waarom ben ik ook degene die meteen met een alternatief moet komen? Ik ben geen politicus. Wil ik ook niet zijn. Maar voorlopig ga ik niet kiezen tussen stoot op mijn kanis van de ene of een rotschop van de andere.