Waarom wordt fornhuis vaak met extra h geschreven?

Vaak wordt het woord fornuis als fornhuis geschreven. Er is zelf een website die http://www.fornhuis.nl heet!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (9)

Het is anders de eerste keer dat ik het met een -h geschreven zie worden.
Is het niet een merknaam?
Als ik namelijk op hun site doorklik op een willekeurig (neckerman)linkje, dan staat daar weer keurig Fornuis zonder h.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
't is geen merk naam, je ziet daaronder bij de aanbiedingen het ook met -h geschreven worden
Heb dat nog nooit gezien hoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel erg toevallig dat een aantal dagen na livegang (15-04-2009) die website ineens op goeievraag staat. Lijkt een beetje op verkapte spam.

Verder wordt het vaak zo geschreven omdat mensen het zo uitspreken (wat ook een foute uitspraak is).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar mijn weten wordt er overal fornuis geschreven.
Maar ik denk dat meneer Fornhuis toevallig in de fornuizen handel gekomen is, en van zijn naam een leuke link naar de fornuizen gemaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens google trends valt het nogal mee...... 0,0 voor fornhuis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om me maar even bij de rest hierboven aan te sluiten: ik woon al (praktisch) m'n hele leven in en rond Rotterdam en we hebben hier tal van eigenaardige (en meestal "foute") schrijfwijzen voor vanalles en nogwat maar het woord "fornhuis" ben ik toch werkelijk nog nooit tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de persoon die die site heeft gemaakt is:

of een dislect

of een oplichter (scammer van een bestaande site, hoewel dit eigenlijk met bank sites word gedaan en ik geen reden kan bedenken om het met een fornuizen site te doen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wel. Niet per se om de bezoekers van de site op te lichten, maar wel om meer traffic te genereren door mee te liften op de naam van een ander. Soms registreren bedrijven dan ook meerdere versies van hun domeinnaam, compleet met versies met taalfouten, om precies dit fenomeen te voorkomen.
Omdat als je een verkeerde (maar door sommige per ongeluk gebruikte) schrijfwijze gebruikt in de naam van je site, je voor de mensen die die fout maken direct hoger in de Google-resultaten terecht komt.

Omdat je door een naam van een concurrent te stelen en met één typfoutje dat mensen wel vaker gebruiken in je url te gebruiken, je de klanten die de site van je concurrent willen bezoeken maar die hetzelfde typfoutje maken, kunt wegkapen.

En natuurlijk omdat je door jouw url te spammen op sites als GV een hogere google-score hoopt te halen...

(Mocht dat laatste niet je bedoeling zijn, dan heb je het de eigenaar van die site met je vraag wel gemakkelijker gemaakt...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf heb ik dat nog nooit gezien. Ik schrijf het zelf ook altijd gewoon zonder "h".