Hoe kan je ongesorteerd je zolderspullen weggooien?

Ik wil graag mijn gehele zolder leegruimen, echter is er wel een probleem. Ik heb enorm weinig tijd. Mijn plan is om in één dag mijn gehele zolder aan spullen in een vrachtwagen te zetten en weg te brengen. (Alle spullen zitten nog in verhuisdozen van jaren terug, dat gaat nooit meer gebruikt worden, ook verkopen wil ik geen moeite aan besteden)

Maar nu de vraag, kan dit wel?
Ik zie bij RD4 dat ik grof huisvuil per m3 kan langsbrengen, of ongesorteerd vuil per 50L zak.
Weet iemand of ik ook gewoon verhuisdozen langs kan brengen, of moet ik toch even de tijd nemen om alle spullen van de dozen in vuilniszakken te doen?
Het gaat voornamelijk om veel speelgoed van vroeger, veelal kapot.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Overig
1.3K
anneliez
6 jaar geleden
bel het bedrijf even, wij kunnen wel zeggen dat het wel of niet mag, maar het kan per plaats verschillend zijn
tinus1969
6 jaar geleden
Bel ze eens op? Wie/wat is RD4 trouwens?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rd4 staat voor Reinigingsdiensten 4.
De 4 staat voor de vier gemeenten Brunssum, Heerlen, Kerkrade en Landgraaf
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Afval bezorgen bij milieupark Rd4 kan zeer verschillend berekend worden, afhankelijk van de gemeente waar men woont.
https://www.1limburg.nl/afval-brengen-naar-milieupark-rd4-niet-meer-gratis
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bouwcontainer bestellen en laten afvoeren. Is wel wat duurder...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Om 100% zeker te zijn zou ik contact opnemen met de reinigingsdienst locatie waar je langs wilt gaan. Het komt voor dat ze bij de ene locatie iets soepeler omgaan met de regels dan de andere locatie en het kan dan ook een hoop tijd en moeite schelen! Zorg er in ieder geval voor dat er geen privacy gevoelige informatie tussen zit.

Antwoorden (1)

Je kunt het ook anders aanpakken, bv ongesorteerd aanbieden aan de liefhebber:
()Bel een kringloopwinkel en/of tweedehandswinkel en vertel ze dat je x aantal verhuisdozen hebt met voornamelijk speelgoed, ook kapotte exemplaren. Dat ze alles mogen komen halen in een keer, gratis.
()Een kleine advertentie in een wijkblad plaatsen met = rommelmarkt-dozen gratis af te halen= deze zijn in trek bij kleine handelaren.
Je kunt ook een risico nemen en dozen voor de deur op de stoep zetten. ´s Avonds laat zie je dan dat de helft of meer al weg is. ´s Morgens vroeg zijn er ook liefhebbers, maar nogmaals er is het risico van een bekeuring op deze manier.
Succes, Ben!

N.B. mogelijk zijn er ook verzamelaarstukken als het om speelgoed van vroeger gaat.