Hoe is 't met de crisis? Postbodes en Organon... hoe gaan die gezinnen dat ff oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Die gezinnen hebben een probleem, en lossen dat niet zomaar even op.
Mensen die straks op straat staan zullen moeten proberen om zo snel mogelijk een nieuwe baan te vinden.
De kans dat dit lukt is meestal niet al te groot.
Wanneer mensen eenmaal daadwerkelijk op straat staan zullen ze nog een tijd een ww uitkering krijgen. Daarna wordt het bijstand, afhankelijk van het feit of de partner werkt.
Voor de meeste mensen betekent dit natuurlijk financieel een rotsituatie, waarbij de broekriem strak moet worden aangehaald.
Blijft deze situatie voortduren, dan zullen zaken als vakantie, de auto of het eigen huis voorgoed moeten worden geschrapt om voortaan rond te kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, +
Dat gaan die gezinnen niet ff oplossen.

Maar het zal per gezin en per situatie verschillen hoe erg dat het is.

Dat er flink bezuinigd moet gaan worden, dat is zeker.
En hoe mensen dat doen, dat is een persoonlijke keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de crisis gaat het de goede kant op, als je een baan of uitkering hebt merk je er niks van want dan heb je nog je gewone inkomen.
Maar voor de mensen die hun baan kwijt raken krijgen wel een moeilijke tijd, eerst hebben ze nog recht op maximaal 3 jaar www(70% laats verdiende loon), maar dan moeten ze wel een baan hebben gevonden, zijn ze boven de 40 dan wordt dat moeilijk omdat leeftijdsdiscriminatie nog steeds een groot probleem is ondanks dat ze willen dat je straks langer door moet werken!