Zouden punten langzaam moeten weglekken?

Wellicht wat theoretisch, maar:

Stel je voor dat iemand heel actief is op GV, en heel veel antwoorden geeft die steevast tot beste antwoord worden verkozen. Dan verdient die persoon veel punten. Terecht.

Maar nu gaat die persoon anderhalf jaar lang andere dingen doen. Daarna komt hij/zij terug naar GV.

Is het dan terecht dat die persoon alle punten nog heeft? Zou het niet beter zijn, als je je punten langzaam kwijtraakt wanneer je heel lang niets doet?

Als je na een lange afwezigheid weer flink actief wordt, verdien je die punten snel weer bij. Als je na je afwezigheid maar af en toe iets doet, of als je dan veel minder goede antwoorden geeft, heb je dus definitief minder punten - terecht, lijkt mij.

Wat is jullie mening?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik denk eerder dat het beter is om de niveau eisen na verloop van tijd bij te stellen.
Dat bijvoorbeeld straks 1% niveau 10 heeft, 2% niveau 9 en verder tot "de rest" op niveau 1. Dat je dus een dynamische niveauverdeling hebt die steeds meer naar boven doorschuift. [tenzij mensen zich afmelden en de verhouding naar beneden verschuift]

Dan zak je na verloop van tijd dus wel een niveau wellicht maar met behoud van je behaalde punten.

Deze zijn immers mijn eigendom, en wee degene die ze af durft te pakken ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dat lijkt mij een tamelijk overbodig voorstel.

Dat gebeurt namelijk defacto al. Die "rating" op basis van punten is zo relatief als wat en zeker door louter de week top 5 te lijsten op de voorpagina verdwijnen participanten vrij snel uit zicht wanneer zij enkele dagen hun activiteiten hier opschorten.

Bovendien heeft het iets vreemds mensen enmaal toegekende credits af te nemen alleen op basis van het feit dat zij tijdelijk wat minder bijdragen aan deze site.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Punten verdien je, als je (veel) (goede) antwoorden geeft. Hier is geen tijdscriterium aan verbonden. Dat hoeft, naar mij idee, ook niet. Het verzamelen van punten, moet je ook niet té serieus nemen. Het is maar een spelletje!
Antoni
15 jaar geleden
Nee, dat vind ik niet, die punten heb je verdiend.
(Als het je daarom te doen is)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou geen zin hebben, mensen die een paar weken niets doen verdwijnen al snel tussen de mensen die wel actief zijn. dus de punten worden bij anderen hoger. Terwijl de persoon die niet actief is steeds lager komt te staan in vergelijking met de actieve mensen.

Daarnaast vind ik ook: die punten heeft deze persoon gewoon verdiend. Daar hoef je niets vanaf te nemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet mee eens. In de tijd dat je niet actief bent op GV verdien je geen punten. Anderen wel, dus als je topgebruiker was, zul je vanzelf al wat in plaats zakken. Het is geen "must" om altijd op GV actief te zijn, maar de punten die je ooit verdien hebt, zijn terecht verdiend en mogen gewoon rustig blijven staan.