Is #KPN #Digitenne een verstandige keuze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ik las : "Is #@!*KPN# digitenne een verstandige keuze ?

Antwoorden (19)

Wij hebben op de camping Digitenne, gekoppeld aan een buitenantenne.
Het beeld is prima, en wij zijn er erg tevreden over.
Ik hoor dan wel eens dat voorbijgaand verkeer kan storen, en dat je dan blokjes in je beeld krijgt, maar tot dusver hebben wij daar niets van gemerkt.
Dus het antwoord is ja, betaalbaar en goedkoop, als je genoegen neemt met wat minder zenders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ons bevalt het prima. Veel zenders, weinig storingen en niet al te duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan wat je verwacht (zenderpakket) en waar je woont (voor de dekking). Wij hebben een buitenantenne en hebben prima beeld. Geen last van storingen door brommers enz. Misschien iemand bij je in de buurt die digitenne heeft zodat je daar eens kan kijken naar de kwaliteit van het beeld en zenderpakket.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds een half jaar heb ik ook Digitenne; mij bevalt het ook goed. BBC 1 en 2 en de 3 Duitse zenders kun je dan niet ontvangen, dus dat is iets om rekening mee te houden. Zeer eenvoudig aan te sluiten, goede beeldkwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Digitenne van K.P.N is goedkoop , maar het aanbod van
zenders is beperkt , verder is de kwaliteit per regio heel
erg verschillend , dit heeft te maken met hoever je van
de zendmast af woont , zelf woon ik in een dorpje vlak
bij Arnhem ( 12 K.M ) en bij mij was de ontvangst heel
erg slecht, zo slecht dat ik het weer opgezegt heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het wat beperkte pakket geen probleem is, je (nog) geen HD kwaliteit wil, dan kan het een goede keuze zijn. Ontvangstkwaliteit varieert. Toen Digitenne nog zelfstandig was, was die prima. Na de overname door KPN is de kwaliteit erg verslechterd.
Voordeel is weer dat je, als je meerdere ontvangers hebt, met meerdere huishoudens het abonnement kunt delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het nier erg vindt om genoegen te nemen met een beperkt aantal zenders,is het een goede keuze. Het valt me overigens wel op,dat digitenne regelmatig haar prijzen verhoogt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat beperkte valt wel mee. Tenzij je graag naar Duitse, Turkse, Spaanse, Italiaanse en Franse zenders kijkt. De prijzen gaan idd erg hard omhoog. In dit tempo ben ik er binnen een jaar weer weg.
Digitenne is een prima keus.
De enige storing die wij soms hebben is als het onweert en het wat stormachtig weer is.
Maar dat heb je ook bij een schotel.
Wij hebben al 3 jaar digitenne en kunnen er prima mee tv. kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben bijna geen storing bij onweer, terwijl we dat bij de schotel met het minste of geringste hadden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij wel maar dat kan komen omdat we in een buiten gebied zitten met veel bos.
Wij hadden een schotel vanwege het feit dat er bij ons geen kabel ligt. Sinds 2 jaar hebben we Digitenne. Dit bevalt ons beter dan de schotel omdat we veel minder last van storing hebben. Als je de keuze hebt tussen kabel en Digitenne moet je wel bedenken dat je bij Digitenne nooit iets op kunt nemen op een ander kanaal dan wat je zit te kijken, zoals dit bij kabel wel kan. Daarvoor moet je dan nog een extra ontvanger hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
je kan een HD recorder kopen speciaal voor digitenne
die doet dat zonder problemen even op markplaats kijken of in de winkle van kpn
let wel dat ie speciaal voor digitenne moet zijn zoekterm topfield digitenne succes
Ja, prima!! Goed beeld, goed geluid, en alles zit erop. En het is goedkoper dan wat de kabelexploitant kan bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig dat er ook tevreden KPN digitenne klanten zijn want bij mij loopt het beeld met 12 beeldjes per seconden in plaats van 24. Verder loopt het geluid al dagen 1 of 2 seconden "achter" bij het beeld. Dat levert van die Duitse nasynchronisatie achtige beelden op .

Verder is het verre van HD tv , wat je vooral ziet als je een dure flatscreen hebt gekocht.

Het kan me echter weinig schelen allemaal want ik kijk vooral voor het verhaal in documentaires en films . En dat mag best een beetje jaren '70 kwaliteit zijn van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb digitenne gehad en het was altijd goed.
Duidelijk beeld en goed bereik.
Nu kijk ik tv via internet en dat kost me helemaal niets.
Omdat ik niet graag thuis blijf voor een programma dat ik graag zie is dat voor mij de beste oplossing maar digitenne is zeker niet slecht en niet duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is veel goedkoper dan de kabelmaatschappijen. maar wellicht gaan ook zij wat aan hun prijzen doen, omdat vanaf volgende maand ook andere bedrijven kabeltelevisie mogen gaan aanbieden. Bij Tele2 kan je je hier alvast voor opgeven, ze sturen je dan zodra het beschikbaar is een aanbieding. Vraag is alleen hoeveel goedkoper dit zal zijn vergeleken met een ziggo/upc abonnement. Ik vermoed dat de prijs iets hoger zal zijn dan digitenne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Digitenne bevalt ons uitstekend. Prima service ook bij KPN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sinds een half jaar hebben wij digitenne en hebben 29 kanalen

het bevalt goed

alleen soms wat storing als er een brommer start of een hoog voertuig voorbij komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook digitenne ik heb geen probleem
ik hoor wel eens van blokjes of storingen van brommer of zo maar dat heb ik nog niet ervaren.
Ik vermoed omdat ik op een flat woon dat dan misschien een oorzaak is dat ik geen last heb van die zaken ?
als je standaard tv wil kijken is het het zeker de moeite waard.
13 jaar geleden
De aanschaf lijkt me primair bepaald door het zenderaanbod. Dat is nu nog zeer klein.
Uiteraard is de kwaliteit van weergave ook bepalend. Ondanks dat het erg goedkoop is zijn dit de voornaamste redenen om te beslissen lijkt me.

Over gevoeligheid van atmosferische storingen is mij niets bekend. Misschien dat iemand daar nog een oordeelkundig antwoord kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik het zolang het bestaat, vind het erg voordelig
en ja, sommige zenders kan ik niet zien, maar dan wel weer via de pc.
dus ik zeg volmondig ja tegen kpn digitenne, voor 8,50 pmnd toch 23 tv en 19 radio zenders.
kijk ook even hier .com/prive/tv/digitenne-8/draadloos-en-voordelig.htm?campaignid=ps600
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring met digitenne was ongunstig, ondanks de goede signaalsterkte.
Naar mijn mening komt dat omdat het signaal erg gecomprimeerd is, het beeld is wel strak, maar dat komt omdat veel " oneffenheden " (lees details) uitgefilterd worden en het opgeschoonde signaal verzonden wordt.
De reclame destijds illustreerde dat ook duidelijk, de rimpels van oa. "De Kromme" en de haardos werden door digitenne gelift/ "verbeterd".
Als je een scherpe waarnemer bent, gaat je het vlakke
opgeschoonde digitale beeld vervelen, het laat veel teveel weg.
Eigenlijk het zelfde verhaal met MP3 gebruikelijke stijl, het ruist niet, vervormt meestal niet maar veel geluidsresolutie is weg.
Mensen die dat voor lief nemen doen een goede keuze.
Voor mensen die zoveel mogelijk indrukken uit de aangeboden informatie willen putten is het wegfilteren van definitie niet leuk.
Het is dus maar wat je wilt.
Daarom ben ik weer op digitale kabel overgegaan en overweeg HD, temeer daar mijn apparatuur zich daar voor leent.
Ik kan me voorstellen dat andere mensen deze eisen niet hebben en heel gelukkig met digitennen kunnen zijn.