Twee mobieltjes thuis gestuurd in plaats van één, moet er een terug? Lees extra uitleg.

In november afgelopen jaar heb ik mijn contract verlengt bij Vodafone. Ik kreeg toen twee pakketjes thuis gestuurd en heb ook voor twee pakketjes getekend. Ik heb contact opgenomen en heb verteld dat ik twee mobiele telefoons thuis gestuurd had gekregen en ze vertelden mij dat ze contact zouden opnemen met mij mbt het retouneren van een van de pakketjes. Dit is tot op heden niet gebeurt en heb hier dus een nog verzegeld doosje van een mobiele telefoon. Zouden ze hier nog op terug komen of zou dit vergeten zijn en niet meer achterhaald worden. Zeker nu de boekhouding van 2009 misschien gesloten is?

Toegevoegd na 13 minuten:
Maar stel ik verkoop hem nu op internet hoor ik er dan nog ooit iets van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Zie mijn link voor een ietwat vergelijkbaar geval waar een te duur artikel werd geleverd. Het artikel gaat meer over die situatie, maar de opmerking onderaan, over verduiistering moet je niet onderschatten.

Het is de fout van het bedrijf, dus dat ze zouden betalen voor verzendkosten is zeker het meest redelijke en als ze echt lang niets doen lijkt het me dat het hun schuld is en hun probleem dat ze niets gedaan hebben, maar volgens mij hebben we het dan over een behoorlijk lange periode (een soort verjaring dus).

Tot op heden lijkt me de situatie als volgt, als het bedrijf alsnog een koeriersdienst wil langssturen of iets dergelijks ben je gehouden om daaraan mee te werken en tot die tijd mag je het tweede toestel niet gebruiken, maar slechts bewaren.

Heel erg in theorie lijtk het me dat je dan wel een vergoeding zou kunnen vragen voor het bewaren als zodanig, maar ik denk dat je dat alleen lukt als je ook inderdaad in redelijkheid kosten hebt moeten maken (of als je iets hebt moeten doen of laten waardoor je financiële schade hebt ondervonden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Materieel gezien is één mobiel op de jaarrekening van Vodafone niet van belang.
Maar dat is geen 'motivatie' om deze niet terug te sturen.

Je hebt ten onrechte iets ontvangen, dit weet je, en je hebt netjes contact opgenomen.
Dan is het normaal aan hun. Maar het is misschien net zo netjes om nogmaals hun eraan te herinneren, en hier ook bij zeggen dat je er vanaf wilt, en anders gooi je hem wel weg. (ondanks dat je hem bijv. niet weggooit..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze schriftelijk laten weten dat ze nog een bepaalde tijd krijgen om het bewuste artikel op te halen, en dat je het nadien als present exemplaar beschouwt ( dus als cadeau). Vraag om bevestiging van ontvangst van deze brief.
jc54
14 jaar geleden
Ja. Er moet er een terug.
Ik zou ze nog een keer bellen. Natuurlijk zijn telefoonmaatschappijen oplichters en is het hun fout. Maar goed. Je weet dat je er geen recht op hebt.

Zelf kosten maken om het terug te sturen zou ik trouwens niet doen. Als je een vodafone shop in de buurt hebt, zou je hem daar af kunnen geven. Maar dan wel een ontvangstbewijs vragen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je kan zeggen dat je hem heb geretoureerd in november. Als ze dan om berzendbewijs vragen kan je zeggen dat je dat zo lang niet bewaard gezien de data. Is mij al eens gelukt met dubbele wehkamp verzending