Hoe komt het dat meisjes onder elkaar vaker ruzie hebben dan jongens en meer roddelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt zeker gelijk in je stelling!
Ik ben leerkracht. En...geef mij maar een klas vol jongens.
Die geven mekaar 'n stomp of schop bij problemen, en dan is het klaar.
Meiden kunnen dagenlang blijven tetteren en ruzieen na een conflictje....je word er gek van.

Antwoorden (7)

In ieder geval komt roddelen door uitdrukking ouwehoeren. Niks anders te doen. Waarom ze ruzie maken weet ik helaas niet, kan van alles zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn sociaal-intelligenter en meten hun krachten heel anders dan fysiek... Door verbale spierballen te kweken, trainen ze hun eigen persoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongens vechten fysiek meer. Ze geven elkaar klappen en stompen. Klaar is kees!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig, je geeft het antwoord al in je vraag ..OMDAT ZE RODDELEN..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je lol
Het is juist heel moeilijk te meten welk geslacht er meer ruziemaakt. Jongens maken veel vaker fysiek ruzie, terwijl er bij meisjes wat geniepigere manieren zijn (roddelen, iemand die niet mee mag spelen..).
Het is dus heel moeilijk om te bepalen welk geslacht er absoluut meer ruzie maakt. De geslachtsverschillen in de manier van ruziemaken worden veroorzaakt door een combinatie van genetische factoren, hormoonverschillen tussen man en vrouw, opvoeding, en imitatiegedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaloerzie is het sleutelwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat jongens gewoon elkaar een stomp geven om een meningsverschil bij te leggen en meisjes denken dan dat ze ruzie hebben (roddelen), maar dat is niet zo. Dan gaan de meisjes denken dat het "gevecht" is gewonnen door hun favoriete jongen, en dan krijgen ze daar ruzie over.