Waarom vliegen kleine fruitvliegjes altijd om een hanglamp aan het plafond heen (ook als deze uit staat)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Antwoorden (3)

Duh ; FRUIT-vliegjes. Het is een PEERTJE !!
Zo slim zijn die beestjes niet hoor.

Toegevoegd na 10 minuten:
Sorry, dat was flauw.
De verklaring is vermoedelijk dat ze voornamelijk BOVEN de fruitschaal blijven rondhangen, die vaak ONDER de lamp op tafel staat. Bij mij wel tenminste, dus ik heb de link het het 'onder de lamp hangen' nooit gelegd, omdat ze zo duidelijk 'boven het fruit ' zaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flauw? Komisch! Sorry? Dankjewel!
Ze voelen de ultraviolette straling(licht) en zich aangetrokken. Ze worden ook wel geroosterd door electricutie draadjes op de paarse lamp bij de slager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij in huis vliegen fruitvliegjes in de buurt van fruit en niet om de lamp; daar zie ik wel eens ander vliegend gedierte!