Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel mag ik verdienen ?

ik ben 16 jaar , maar hoeveel geld mag ik van andere mensen op me bank gestort krijgen.

zonder dat last te hebben van: de bank,kvk,btw,jeugdzorg,gemeente,enz

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
760

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

www.nibudjong.nl staat alles op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op het moment dat je meer verdiend dan 10.000 euro per keer dan moet je toch wel een goede verklaring hebben. Aangezien dit ongebruikelijke transacties zijn...

Verder moet je gewoon je deel Belastingplicht/premies afdragen, voor zover de eventuele werkgever dit niet doet. En als je geen ondernemer bent heb je niets te maken met de KvK, omzetbelasting (BTW), jeugdzorg, gemeente etc...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke 'andere mensen' heb je het dan over? Eén of meer werkgevers waar je in loondienst bent, of opdrachtgevers omdat je werkt als ondernemer (dus niet in loondienst, maar 'voor jezelf')?

Waarom denk je zelf dat de jeugdzorg er iets mee te maken zou hebben hoeveel je verdient? Heb je al te maken met jeugdzorg? In dat geval zou ik even contact met hen opnemen. Idem voor de gemeente: krijg je dan geld van de gemeente, bijvoorbeeld één of andere subsidie, die stopgezet zou kunnen worden als je inkomen te hoog is? Zo niet, dan heeft de gemeente er niet zoveel mee te maken hoeveel jij verdient.

Ben je ondernemer dan heb je (tenzij je een vrij beroep uitoefent) sowieso te maken met de kvk. Kijk daarvoor even op www.kvk.nl als je voor jezelf werkt. Of je ondernemer bent voor de inkomstenbelasting en/of voor de omzetbelasting (btw), daar gelden aparte regels voor, kijk daarvoor even op www.belastingdienst.nl, daar kun je ook vinden aan welke administratieve verplichtingen je moet voldoen als je voor jezelf werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het inkomsten zijn uit arbeid, zorg er dan voor dat het niet meer is dan 2440 euro netto, anders krijgen je ouders geen kinderbijslag meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding