Wanneer is het bankbiljet van 2,5 gulden uit de roulatie genomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
19.7K

Het beste antwoord

Volgens mij zijn ze tot 1949 gedrukt, daarna niet meer. Maar het bleef een geldig betaalmiddel, dat je tot in de jaren '70 kon blijven gebruiken. Niet dat je dat dan nog deed, want zoveel waren er niet meer over in de vrije roulatie, iedereen bewaarde ze en de rest had de bank ingenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://www.eurofinancier.nl/gulden/gulden66-01.htm

1966!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik 16 was zat ik achter de kassa bij AH (sparen voor mijn rijbewijsje) en daar zag ik ze nog regelmatig langskomen. Dat was in 1974. Misschein zijn ze in 1966 uit de roulatie genomen, het bleef een geldig betaalmiddel tot in de jaren '70. Ik heb er nog vier.