Als je op zoek bent naar jezelf, hoe kom je er dan achter, dat je aan het einde van de zoektocht bent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Hoe kun je in 's hemelsnaam op zoek gaan naar jezelf... Dan spoor je toch niet als je dat werkelijk gaat proberen te doen...

Het einde van de zoektocht is dat je nooit jezelf kunt vinden, omdat jij nooit jezelf kunt zoeken, noch vinden...

Jezelf tegen komen, dat kunnen sommige mensen ook, waanzin ten top...

Toegevoegd na 1 minuut:
IK vraag dan altijd: Wie gaat er op zoek? Dan is het antwoord: IK...

Dan zeg ik dan mag je nu stoppen want je hebt je IK al gevonden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Als je dood bent denk ik.Zelfs dan is het nog de vraag of je je eigen nog verder kan ontplooien in het hiernamaals(als je daar in gelooft).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je weet dat er een verandering aankomt in bijvoorbeeld levensstijl, carriere etc. Vrouwen schijnen nog wel eens de neiging hebben om naar een kapper te stappen en een totaal andere coup aan te meten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je jezelf gevonden hebt is het niet meer nodig om verder te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zoektocht is ten einde als je jezelf hebt gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@alslajemelevend: of als je jou levend slaat....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PLAGIAAT!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik U hartelijk dank zeggen? Meestal geef je toch +3, of vond je het dat niet waard?
Ik begrijp je wel, de balans aan het opmaken van het leven tot nu toe.Wat wil je wel en wat wil je vooral nooit meer.Je leert je grenzen kennen.Een einde van je zoektocht zouden je grenzen kunnen zijn.Maar je houdt nooit op met leren in het leven.Innerlijke groei zou altijd moeten groeien en bloeien .....vooral nooit stil staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je jezelf geaccepteerd hebt zoals je bent is je zoektocht voorbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent aan het einde van je zoektocht zodra je rust hebt gevonden. Of berusting, voor sommigen.

Maar zekerheid heb je nooit. De onrust kan altijd weer de kop opsteken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat merk je nooit want dat ben je nooit. Je veranderd je leven lang aan de hand van indrukken die je opdoet en dingen die je meemaakt. Je zult dus steeds nieuwe dingen over jezelf vinden cq je gevonden conclusies moeten aanpassen aan nieuwe bevindingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben op zoek naar mezelf.... hihihi... als je het zinnetje goed leest, begrijp je meteen dat dat niet kan...
als het toch probeert, omdat je geen idee hebt wat je aan het doen bent, kun je er eindeloos mee bezig blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je weet dat je niet meer verder hoeft te zoeken omdat je jezelf accepteert zoals je bent. Bij mijn weten was dat ergens aan het einde van mijn puberteit. Daarna verdwijnt de behoefte om te zoeken ook, vermoedelijk mee doordat het echte leven dan aardig wat tijd in beslag begint te nemen. Maar vooral ook omdat je dan wel zo ongeveer weet wat voor vlees je in de kuip hebt. Om vervolgens te constateren dat veranderingen in je leven ook wat met je zelf doen, maar ook daar rol je vanzelf in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de spiegel hebt gevonden en jezelf herkent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op zoek bent naar jezelf, dan weet je dat je jezelf nog niet hebt gevonden.
Er bestaat geen checklist die je kunt afvinken. Het is een proces dat een aantal van ons ondergaan en waar sommigen meer problemen mee hebben dan anderen. Maar iedereen houdt op een gegeven moment op met zoeken. Bewust of onbewust. Dat is het moment dat je tevreden bent met het resultaat van de zoektocht.
14 jaar geleden
Je bent aan het einde van je zoektocht als je tot de ontdekking komt dat het er niet toe doet wat een ander van je vindt maar dat het ertoe doet wat jij van jezelf vindt.
Een zoektocht naar jezelf houdt vragen in als: Wie ben ik? en "Waar sta ik voor?". Deze vragen omhelzen al snel onzekerheid en het gevoel dat een ander het beter weet. Dat is niet zo, en als je daarachter bent is de zoektocht ten einde.