Waarom dreigen mensen altijd met "Ik gooi dit ding dalijk door de raam!" als ze boos zijn, maar doen dit in 90% van de gevallen nooit?

Dan kan je zeggen, ja omdat ze het dan inzien dat het vrij weinig helpt. Maar dat je weet je van te voren ook al. Waarom dan niet de gevolgen inzien en kalm blijven met geduld?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Soms kan een apparaat, je zoveel frustratie opleveren dat je het het liefste uit het raam zou willen gooien (of op een andere manier kapotsmijten). Maar je weet dat als je je computer uit het raam hebt gegooid, het probleem niet is opgelost en je er dus spijt van zult krijgen. Je hebt dus geleerd om eerst na te denken voor je daadwerkelijk iets vernielt. Als je daadwerkelijk iets vernielt, maak je over het algemeen een keuze: Een kopje kapot gooien; een schoteltje waarvan het kopje al gesneuveld is; een apparaat dat toch al kapot is; de deur hard dichtslaan; etc.
Slechts zelden verniel je iets van waarde, want je hebt al geleerd dat je daar spijt van krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat ergens op foeteren vaak net even die uitlaatklep is die je nodig hebt.

Nog even een aanvulling op: Ze zien in dat dat weinig helpt". Ik denk dat ze ook denken aan de vervangingskosten van hetgeen uit het raam gekieperd is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hahaha ja.
Omdat woorden sneller zijn dan daden. Verbaal stoer gedrag is zoals de gorilla's op hun borst kloppen van woede en niets ondernemen. Hoe dikwijls zeggen we: ik bega hiervoor een moord. Dan zijn tenslotte cliché uitdrukkingen bij gebrek aan originele one-liners.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
''Als ze boos zijn''...

In een ruzie let je niet zozeer op wat je zegt, je zegt het gewoon, heeft niks met ego te maken, maar woede. Je denkt niet aan de impact van jouw woorden. Het gaat om de ander zoveel mogelijk pijn doen, want zo voel jij je juist beter, niet vol zelfvertrouwen, maar beschermend, dat jij wat terug heb kunnen zeggen. Tot die persoon wat terug zegt, waar jij weer iets gemeners op zegt etc.

Persoonlijk houd ik daar niet van, als je iets zegt dat je gaat doen, dan moet je het ook doen, zelfs in een ruzie. Dus behoor ik tot de 10% die iets door de raam heeft geflikkerd...

=P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om hun agressie kwijt te kunnen zonder dat het ernstige gevolgen heeft.
Ik heb overigens zelf wel eens echt een printer uit het raam gegooid, maar deze was toch niet meer te repareren en dreef mij tot waanzin. Maar dit was verder niet erg en een grote opluchting. :P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doe eerst dat raam open, anders is dat ook nog kapot.