Als wij in ons kleine landje al geen regering kunnen vormen, zou echt 1 groot land ONBESTUURBAAR zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk omdat het mens eigen is om niet met z'n allen door één deur te kunnen.

Toegevoegd na 24 seconden:
En van oudsher natuurlijk hebzucht/landjepik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
miljarden lichtjaren terug zaten alle kontineten vast aan elkaar maar dat is helemaal uit elkaar gegroeid hoewel een stukje van europa nog vast zit aan afrika
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar krijg je alleen maar ruzie van.

Ervaring uit het verleden, want de wereld was 1 geheel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is historisch zo gegroeid. Mensen leefden samen in stammen en volkeren. Stammen hadden hun eigen stukjes grond die ze als hun eigendom beschouwden, en die groeiden uit tot landen met hun eigen volken, talen, culturen en wetten.

Het gaat niet zo maar lukken om daar één land van te maken, want alle landen willen graag vasthouden aan hun eigen taal en cultuur.

Als je eigenlijk wil weten hoe het komt dat al het land op de aarde niet aan elkaar vast zit, moet je maar eens zoeken op continenten in het zoekbalkje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de bijbel:

- Toren van Babel: de mensheid dreigde als een geheel (dus een land) door overmoed de hemelse sfeer (hemel) te bereiken. Ze waren arrogant tezamen, dus strafte God de mensheid door hen verschillende talen te doen spreken, dus ook verschillende landen, culturen. Elke volk (dus mensen die zelfde taal spraken) claimde zijn eigen stukje land en gingen bij elkaar wonen.

Volgens mij:

- De mens heeft al vroeg in de geschiedenis de mogelijkheid gevonden om te landbouwen. Echter, als de mensheid zich vermenigvuldigde, was het stukje land niet meer afdoende, dus zo trok de hele mensheid over de wereld (vanaf Afrika, via Midden-Oosten naar het Noorden, zoals Azië en Europa). Terwijl men neerstreek, claimde men stukken land, genoeg voor landbouw en veeteelt. Als cultuur ging ontstaan (beschaving), ontstond er hierarchie. Stukken land kregen een vaste eigenaar (dus niet langer gemeenschappelijke bezit van nomadische landbouwers).
De elite breidde graag uit: oorlogen etc. om stukken land. Sterkere landadel schakelde zwakkere uit en annexeerde de landen. Langzaam maar zeker ontstonden er grote stukken land. Sommige edelen werden koningen, die over deze landen regeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ga jij aan iraq of aan noordkorea vraagen of even hun land opgeven xD, nee ik denk niet dat een suc6 wordt (maar je weet nooid nimand heeft het nog vriendelijk gevraagd)
en het valt compleet niet te bestuuren, ook dat met het wegvallen van grenzen het in afrika nogal leeg zal lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat mensen vaak een eigen streek, taal, godsdienst en cultuur/gewoonte willen hebben